۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۴۱۶۵۲

مراسم معنوی اعتکاف در استان کردستان برگزار نمی‌شود

مراسم معنوی اعتکاف در استان کردستان برگزار نمی‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم مراسم معنوی اعتکاف در استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هر سال همزمان با فرا رسیدن سیزدهم رجب و ایام البیض، مراسم معنوی و باشکوه اعتکاف با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار می‌شد، اظهار داشت: امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مراسم معنوی در کردستان لغو شده است.

وی با بیان اینکه امسال اداره‌کل تبلیغات اسلامی آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 17 مسجد سطح استان بود، افزود: مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری از 18 تا 20 اسفندماه باید برگزار می‌شد که به‌خاطر حفظ سلامتی مردم، این مراسم لغو شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 730 نفر در استان معتکف شدند اما امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعلام آمادگی هیئات مذهبی، تعداد معتکفین در کردستان بیش از سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شد.

حاتمیان تصریح کرد: امیدواریم به یاری خداوند متعال، شاهد بهبود حال مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور باشیم و در نهایت سلامت و آرامش جامعه، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را در استان با همراهی و مشارکت مردم ادامه دهیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات