۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۶۴۱۷۰۷
آیت‌الله جاودان:

زیارت جامعه کبیره منشور امامت و ولایت است

زیارت جامعه کبیره منشور امامت و ولایت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره منشور امامت و ولایت است، گفت: امامت براساس تشخیص و انتصاب الهی بنا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، پنجشنبه در حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد، گفت: امام هادی(ع) در میان ائمه اطهار(ع) غریب‌ترین امام بودند.

وی افزود: از دوران امامت امام رضا(ع) تمام ائمه اطهار(ع) تلاش کردند واقعیت امامت خویش را به زبان و عمل آشکار کنند.

آیت‌الله جاودان با اشاره به اینکه امام معصوم(ع) نسبت به امت همانند پدری مهربان و دلسوز است، ابراز کرد: خداوند حضرت ابراهیم(ع) را ابتدا به مقام بندگی رساند و در آخرین مرحله به ایشان مقام امامت بخشید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زمانی که حضرت ابراهیم(ع) از فرزندش اسماعیل برای اطاعت از امر الهی گذشت پروردگار ایشان را به بالاترین جایگاه یعنی مقام امامت نائل کرد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شوند، اظهار داشت: انسان با تمسک به قرآن و عترت است که می تواند در زمره نجات یافتگان قرار گیرد؛ امامت انتصاب الهی است و مردم در انتخاب امام نقشی ندارند.

آیت‌الله جاودان با اشاره به خطبه غدیر، گفت: خطبه غدیر در اصل مبین مرجعیت دینی اهل بیت(ع) و قرآن کریم است؛ متاسفانه بعد از رحلت رسول الله(ص) عده ای مساله امامت را پنهان کردند و بدعت های فراوانی در این زمینه گسترش دادند.

استاد حوزه علمیه مغلوب شدن علما و بزرگان ادیان مختلف در جلسه مناظرات علمی امام رضا(ع) را بیانگر قدرت امامت دانست و گفت: بسیاری از این بزرگان در جلسه مناظره به امامت امام رضا(ع) ایمان می آوردند.

وی با تاکید براینکه زیارت جامعه کبیره منشور امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: جامعه کبیره منشور امام شناسی و معرف جایگاه امامت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات