۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۴۱۷۱۳
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فعالیت های مشاوره ای در مدارس علمیه

ضرورت تقویت فعالیت های مشاوره ای در مدارس علمیه
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فعالیت های مشاوره ای در مدارس علمیه را ضروری دانست و گفت: مشاوره مسیر رشد و تعالی یک طلبه در بخش‌های مختلف را هموارتر خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران پنجشنبه در دیدار مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان با تبریک حلول ماه رجب، این ماه را فرصتی برای دعا و استغفار به درگاه خداوند متعال دانست و گفت: خداوند متعال در این ماه و سایر ماه‌های پیش روی فرصت توبه و استغفار را به بندگان خود داده است.
 
وی با بیان این که باید از این فرصت‌های معنوی ارزشمند در جهت تزکیه نفس بهره گرفته شود، افزود: باید از فضیلت این ماه در جهت ساخت درون و ارتباط تنگاتنگ با پروردگار استفاده شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خداوند متعال در ماه رجب رحمت خود را بر بندگانش می‌گستراند، بیان داشت: باید فرصت‌ها را مغتنم شمرده و در جهت ارتقای معنوی خود گام برداریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که رجب و شعبان دروازه‌های ورود به ماه میهمانی خدا است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم درون خود را در این ماه‌های ارزشمند برای بهره گیری حداکثری در ماه مبارک رمضان آماده کنیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز تقویت معنویت و ساختن درون بهترین راه مقابله با انحراف و کژی‌ها است، بیان داشت: با بهره گیری از فضایل ماه مبارک رجب می‌توانیم از مشکلات و سختی‌ها عبور کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به مشکلات پیش آمده در کشور به دلیل شیوع ویروس کورونا اشاره کرد و با بیان این که باید در این لحظات و فرصت‌های معنوی بیشتر به درگاه الهی روی آوریم، خاطرنشان کرد: با دعا و نیایش می‌توانیم از مشکلات و سختی‌ها به راحتی عبور کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسأله مشاوره در حوزه اشاره کرد و با بیان این که خوشبختانه امروز مرکز مشاوره حوزه علمیه استان با قدرت فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: حضور مستمر مشاوران متخصص در مدارس علمیه از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی برای طلاب جلوگیری خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که یک طلبه در همه مراحل زندگی فردی و تحصیلی خود نیازمند مشاوره در بخش‌های مختلف است، افزود: مشاوره مسیر رشد و تعالی یک طلبه در بخش‌های مختلف را هموارتر خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این که از همه ظرفیت‌ها در جهت تقویت مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران استفاده خواهیم کرد، بیان داشت: این مرکز علاوه بر مدارس علمیه می‌تواند به سایر نهاد‌ها نیز می‌تواند خدمات مشاوره‌ای ارائه کند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات