۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۴۱۷۲۵

انتشار کتاب "موسوعه امام هادی"

انتشار کتاب
پژوهشکده باقرالعلوم تمام منابع گفتار و کردار و احادیث منسوب به امام هادی را گردآوری و پس از بررسی، تطبیق و تنظیم در قالب کتاب "موسوعه امام هادی علیه السلام"منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناست سالروز شهادت امام دهم پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام کتاب "موسوعه امام هادی علیه السلام" را منشر کرد.
دردمند می شویم که گاهی می بینیم دهها و بلکه صدها آثار و نوشته درباره زندگی برخی زمامداران، شاعران و نویسندگان غیر مشهور وجود دارد، ولی چنین همتی را درباره زندگی الهی پیامبر و خاندانش که خدا هرگونه پلیدی را از آنها زدوده و به ایشان پاکی ویژه بخشیده است، نمی بینیم.
تلاش تحقیقی در مورد زندگی پر کرامت امام هادی بسیار کم و زمینه بحث در آن فراوان است و آرزوی هر مسلمانی این است که در ابعاد زندگی هر امامی، مخصوصا امامانی که درباره آنان کم سخن رفته است، در هر سطحی نوشته هایی را ببینید که پرده جهل و بی خبری را نسبت به زندگی الهی آنان از جلوی چشم مردم و مسلمانان بردارد، تا بتوانند از آب زلال معارف آنان بنوشند و فطرت الهی خود را سیراب و هر یک به کمال نهایی خود برسند.
در همین راستا پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برای دسترسی به مجموعه کاملی از سیره امام هادی علیه السلام، از تمام منابع گفتار و کردار و احادیث منسوب به حضرت را گردآوری و پس از بررسی، تطبیق و تنظیم توسط گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام در قالب کتاب "موسوعه امام هادی علیه السلام"منتشر کرد.
این کتاب شامل چهار فصل می باشد:
فصل اول: در عقاید
فصل دوم: در احکام
فصل سوم: در اخلاق
فصل چهارم: در دعاها
برش از کتاب:
فرق ایمان و اسلام
ابو دعامه گوید: در آن بیماری که امام هادی از دنیا رفت، برای عیادت، به خدمتش رسیدم، چون خواستم برگردم، فرمود: ابا دعامه! نو بر من حق پیدا کردی، آیا حدیثی که خوشحالت کند برایت نگویم؟
عرض کردم: خود را بسیار نیازمند آن می بینم ای فرزند رسول خدا!
فرمود: پدرانم از امیرالمومنین علیه السلام نقل کرده اند که فرمود: رسول خدا علیه السلام به من فرمود: علی جان بنویس، عرض کردم: چه بنویسم؟
فرمود: بنویس به نام خداوند بخشنده مهربان، ایمان، آن است که در دل جای می گیرد، و اعمال آن را تصدیق می کند، و اسلام، آن است که بر زبان، جاری می شود، و به سبب آن، ازدواج (با همسران مسلمان) حلال می گردد.
ابو دعامه گوید: عرض کردم: ای فرزند رسول خدا، سوگند به خدا نمی دانم کدامیک نیکوتر است، خود حدیث، یا سند،
فرمود: این حدیث، نوشته ای است به خط علی بن ابی طالب علیه السلام و املای رسول خدا علیه السلام که ما (خاندان نبوت) از ایشان به ارث می بریم.

ارسال نظرات