۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۶۴۱۷۴۷
در گفت و گو با نماینده آیت الله یعقوبی مطرح شد:

از سوء استفاده شبکه های معاند از کرونا تا جوسازی علیه علما و مراجع

از سوء استفاده شبکه های معاند از کرونا تا جوسازی علیه علما و مراجع
شیخ عمار هلالی از سوء استفاده شبکه های معاند در انتشار تصویری کذب از حضرت آیت الله یعقوبی وانتساب آن به نماز جمعه قم و ترس آنها از کرونا گفت.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عمارهلالی، نماینده حضرت آیت الله یعقوبی در کشورهای افغانستان و پاکستان و مسؤول دفتر وی در خراسان طی گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، پیرامون شیوع ویروس کرونا و سو استفاده دشمن در تخریب چهره علما و روحانیت شیعی بیان داشت: به خدا پناه می بریم از انتشار این بیماری و برای جانباختگان این ویرس از خداوند طلب مغفرت و بخشش می کنیم ان شالله در جوار رسول الله(ص) و خاندانش آرامش، و مشمول رحمت ویژه و خاصه الهی قرار بگیرند.

امام جمعه سابق بصره گفت: اینکه شبکه های تلویزیونی دشمن و جبهه استکبار از شیوع یک بیماری سو استفاده کنند و برعلیه ما جنگ رسانه ای به راه بیاندازند، چیز تازه ای نیست از دیرباز علیه حوزه علمیه نجف، قم، لبنان و سوریه و به صورت کلی محور مقاومت در حال شایعه پراکنی و دروغ پردازی بوده وهستند و از عدم اطلاع کافی مردم نسبت به قضایا سواستفاده می کنند و بر علیه شیعه تبلیغات دروغ و منفی راه می اندازند.

وی افزود: در عین حال ما نیز خودمان را آماده پاسخ به این دشمنی ها و دروغگویی می دانیم این جریانی که در پی گرفتند را بی پاسخ نمی گذاریم. دشمن می خواهد چهره ای مخدوش از علما و مراجع نشان بدهد یعنی چنان تصویری از آنها ایجاد می کنند که، ایشان توصیه به زهد و تقوی وعبادت می کنند اما نسبت به بهداشت و سلامت مردم بی تفاوت هستند در حالی که چنین نیست و آنها توصیه های پزشکی را حجت می دانند و رعایت آنها را به مردم سفارش می کنند.

ماجرای سخنرانی آیت الله یعقوبی در پشت شیشه ضد گلوله

شیخ عمار بیان داشت: از سوی دیگر با انتشار تصویری از حضرت آیت الله یعقوبی یکی از مراجع بزرگ نجف با این عنوان که امام جمعه قم از پشت شیشه با مردم سخن می گوید که محفوظ از کرونا بماند. با این اقدام شبکه های دشمن خباثت خود و دوری از حقیقت را نشان دادند و جهل و نادانیشان سبب رسوایی آنها شد.

وی افزود: راهپیمایی اربعین، مراسم فاطمیه که از سوی حضرت آیت الله یعقوبی ساماندهی شده را نادیده می گیرند، اتفاقات بزرگ جهان اسلام را که علما و مراجع هدایت می کنند، سانسور و تحریف می کند، اما در کنار آن به انتشار اخبار کذب در پی تخریب چهره علما و مراجع هستند.

مسول دفتر آیت الله یعقوبی در خراسان بیان داشت: دشمن با انتشار این دروغ از سویی می خواهد چهره حضرت آیت الله یعقوبی را تخریب کند که منشا خدمات و خیراتی زیادی در عراق شده و از او به عنوان احیاگر فاطمیه نام می برند و از سوی دیگر مردم را از علما و روحانیت شیعه دور کنند و چنین القاء کنند که آنها از خود محافظت می کنند اما برایشان مردم مهم نیستند درحالی که خود نیز می دانند این دروغ بزرگی است.

وی ادامه داد: این اقدام دشمن را محکوم می کنیم و می گوییم آن تصویر مربوط به زمان جنگ عراق با دعش بود که حضرت آیت الله یعقوبی بر علیه آنان در حال سخنرانی بود که برای محافظت از جانشان و عدم ترور توسط عوامل داعش، ایشان را در پشت شیشه ضد گلوله قرار دادند. به هر حال این نوع فعالیت ها چهره علما و مراجع همچون آیت الله یعقوبی را مخدوش نمی کند چرا که خورشید پشت ابر نمی ماند و واقعیت روشن می شود.

امام جمعه سابق بصره بیان داشت: مراجع و بزرگان همانند دیگر مردمان از جنس بشر هستند هرچه به دیگران ضرر برساند به آنان نیز می رساند جدای از این که آنها روح بزرگی دارند و دارای فضل و کمال هستند اما آنها نیز همچون دیگران در معرض خطر هستند اما جدای از مردم نیستند بلکه در کنار آنها قرار دارند.

رسانه های معاند درپی ناامنی در ایران و عراق هستند

وی افزود: تلاش های شبکه های دشمن در این راستا بود که ایران را نامن و ناآرام نشان دهند به مردم القاء کنند که ایران در خطر است علما و مراجعش مریض هستند و حتی برخی از آنها فوت کردند چنان که اول خبر فوت آیت الله وحیدخراسانی را مطرح کردند بعد فوت آیت الله شبیری زنجانی را و بعد هم آیت الله یعقوبی را چنین تصویر کردند که از ترس کرونا در محفظه شیشه ای زندگی می کند بعد هم گفتند اقای بهجت در مورد کرونا گفتند چنین ذکری را بگویید در حالی که ایشان سالهاست در بین ما نیست.

شیخ عمار هلالی گفت: این اقدامات و تلاشهای ذلیلانه در صدد آن است به مردم ایران و شیعیان عراق و دیگر کشورها ترس وارد کرده و به آنها بگوید کشورهای شما ضعیف و ناتوان و ناآرام هستند اما در جواب می گوییم خداوند متعال بندگان خویش و مومنین را با بلایا و مصیبت ها مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد و راهکار برون رفت از آن را هم در جوار رحمت وتوسل و توکل به خویش قرار داده است پیش از این از خطرات و مشکلات بدتر از این گذشته اند و از این نیز می گذرند.

وی افزود: دفاتر مراجع همه فعال است علما از آب و غذایی که مردم می خورند می خورند در کنار مردم هستند و همچنان که در خوشی ها در کنار آنها بودند در ناراحتی و ناخوشی هم با مردم هستند همه دفاتر مراجع در همه جا باز هستند دفتر حضرت آیت الله یعقوبی در نجف همه روز فعال و در خدمت زوار و مردم هستند خودشان نیز حضور دارند دفاتر ایران، قم و مشهد و در کشورهای پاکستان و هند و لبنان و سوریه فعال هستند و درخدمت رسانی به مردم چیزی مضایقه نمی کنند.

وی در پایان گفت: از ذات اقدس اله خواستاریم مردم مسلمان به ویژه محور شیعی را درکنف رحمت و حمایت خویش قرار بده و این بیماری را از آنها دور کند و ان شالله شاهد مسرت و شادی مردم در همه عرصه ها باشیم به برکت صلوات بر محمد و آل محمد/864/

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خوش بین
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
احسنت جواب خوبی دادن بسیار عالی
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
در روایاتی که داریم این مریضی ها علاوه بر این که ارتقاء معنوی انسان است و باعث افزایش یقین انسان نسبت به خداوند متعال است؛ خداوند برای این مریضی جایگاهی قرار داده است و آن را کفاره گناهان انسان قرار داده است.
3
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
این مصاحبه یک اقدام به موقع و پاسخ خوب به شبکه منوتو و امثالهم بود
احسنت بر خبرگزاری رسا
2
0
زهراسادات
Iran, Islamic Republic of
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
من لینکشو توییتر دیدم دنبال کردم
ممنون بابت واکنش خوب....
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
سلام علیکم والرحمه الله
انی احب شیخ عمار و احب ان قرإت کلامه لکن فارسی لایفهم..
2
0