۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۴۱۷۸۴
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی:

برخی شایعات را جهت دلسرد کردن مردم نسبت به مقابله با کرونا منتشر می کنند

برخی شایعات را جهت دلسرد کردن مردم نسبت به مقابله با کرونا منتشر می کنند
نماینده، ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی برخی شایعات را جهت دلسرد کردن مردم نسبت به مقابله با این بیماری منتشر می‌کنند که بسیاری از آن‌ها دروغ است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه های این هفته دمشق که در مصلی حرم حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد، با برشمردن بعضی اتفاقات سخت مانند مریضی ها که بر زندگی انسان ها واقع می شود، آن ها را دارای علل مختلف دانست که در روایات اهل بیت علیهم السلام به بعضی از علت ها اشاره شده است.

وی اظهار داشت: بیماری ممکن در ظاهر دارای شر باشد ولی در باطنش دارای خیر است که یا باعث ترفیع درجه مومن و با تخفیف عذاب گناه یا دلیل دیگری دارد که در روایات ما آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی ادامه داد: بیش از ۴۰ کشور امروز با این ویروس منحوس کرونا درگیر هستند که سرعت انتشار بالایی دارد و نگرانی زیادی بین مردم جهان پدید آورده است.

وی با بیان اینکه بعضی می گویند این ویروس سیاسی است که دشمنان برای رسیدن به هدف های خاص بین مردم منتشر ساخته اند، ابراز داشت: این بحث نیاز به اطلاعات و تحلیل دقیق است که وارد آن نمیشوم ولی اکنون باید دقت کنیم مقابل این بیماری رعایت بهداشت فردی و محیط اطراف خود را به درستی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: شبکه های اجتماعی برخی شایعات را جهت دلسرد کردن مردم نسبت به مقابله با این بیماری منتشر می کنند که بسیاری از آنها دروغ است و باید اخبار را از منابع موثق و مورد اعتماد جویا شد.

وی ادامه داد: من از همه اهالی زینبیه و زوار حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها می خواهم امور بهداشتی و نظافتی را رعایت کنند که هیچ عزیزی دچار این بیماری منحوس نشود.

نماینده ولی فقیه در سوریه در پایان صحبت‌های خود همگان را به دعا به درگاه خدای متعال جهت شفای بیماران و رفع ابتلائات از امت اسلامی دعوت کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
روایت جهاد سلامتی از زبان روحانی پرستار جهادی در بیمارستان های قم

دکتر توضیح داد که اینجا سه منطقه داریم . سیاه که مربوط به کسانی است که تست کرونایشان مثبت شده. مدل لباسی که باید بپوشید مثل آدم فضاییهاست . یک منطقه قرمز که مشکوکها آنجا هستند . شما آنجا میرید. آنجا هم قرنطینه است شما مثل همراه بیمارها خواهید بود چون خانواده شان اجازه ندارند بیایند داخل.

لباس سبز رنگی پوشیدم. دستکش و کلاه و ماسک و غیره. گفتند حاج آقا عمامه را هم باید در آوری.
وارد بخش شدم. یکی گفت حاجی این لباس آبی را بپوش بهتره. پوشیدم. حالا همرنگ همه شده بودم هم بیماران و هم پرستارها....

اکثرا پیرمرد ها و پیرزن ها بودند . مرا یاد پدر بزرگ و مادر بزرگم میانداختند که دیگر نیستند و دلم خیلی هوایشان را کرده. اینها شبیه آنها هستند لبخندشان و صدای خس خس نفسشان. یکی گفت پسرم پرتقال را پوست میکنی؟ گفتم چشم پر پر کردم یک پر را خورد گفت خودت هم بخور عزیزم گفتم پدر جان میل به چیزی ندارم. لبخندی زد. مهربان و آرام

دیگری گفت قرصهایم را میدهی؟ پرستار گذاشته بود جلویش که بخورد. اجازه گرفتم و بهش دادم آمد بردارد بغض کرد گفت توان برداشتن قرصهایم را هم ندارم. کف دستش گذاشتم و آب به او دادم. خورد و گفت سلام بر حسین...

یکی را گفتند مرخص است گفتند زنگ بزن به پسرش، زنگ زدم پسرش گفت ببخشید میترسم کرونا بگیرم لطفا به برادرم زنگ بزنید. زنگ زدم برادرش گفت شما همراه بیمارید گفتم بله، ناراحت شد گفت پس چرا نگذاشتند من پیش بابام باشم، گفتم نه من همراه همه هستم....
پرستارها مرا یاد خاله هام میانداختند خیلی مهربان، خیلی پر روحیه اهل مدارا با مریض ها...

من یک روحانی ام کنار خیلی از روحانیون دیگر. روحانیونی که کار میکنند با اخلاص و بی سر و صدا. این روحانی ها جدیدند دیشب ندیده بودمشان. امروز دو تا روحانی هم آمده بودند دم در بیمارستان به نگهبان میگفتند کاری از ما بر میآید، او هم انگار برایش عادی بود میگفت صبر کنید تماس بگیرم.
چقدر اینجا خوب است چقدر برایم پر عبرت است....
0
0
بهرام از نجف آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
ویروس کرونا بالاخره از بین می‌رود و رخت از ایران برمی‌کشد اما مبادا کاری کنیم که بعداً به‌خاطر گران‌فروشی، نشر شایعه‌ها، انداختن ترس به جان مردم و گرفتن شور و حال شب عید شرمنده هم‌وطنان خود شویم؛ شاید عده‌ای به کرونا مبتلا شوند و از بین آنان عده‌ای جانشان را از دست بدهند اما فراموش نکنیم که ناامیدی می‌تواند جان کل افراد جامعه را بگیرد، نشر دهنده شایعات و اخبار بد نباشیم.
0
0