۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۴۱۸۴۵

اردبیل| همبستگی مردم لازمه شکست ویروس کرونا

اردبیل| همبستگی مردم لازمه شکست ویروس کرونا
مردم ایران به دفعات در برابر مشکلات مختلف با رمز همبستگی و اتحاد پیروز شده‌اند و قطعا اکنون نیز با همبستگی مردم می توان ویروس کرونا را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، همبستگی، اتحاد و همدلی ملت ایران در طول دهه‌های گذشته بارها در مواجهه با انواع حوادث و مشکلات نمایان شده است و همیشه ملت ایران با اتکا بر توان مردمی توانسته‌اند به مشکلات مختلف فائق آیند و رمز موفقیت این ملت همبستگی بوده است.

اتحاد و همدلی مردم ایران تنها به عرصه‌های سیاسی ختم نمی‌شود و ملت ایران همواره در زمان‌های مختلف وقوع زلزله، سیل و دیگر مخاطرات طبیعی در کنار یکدیگر ایستاده‌ و به کمک هم‌نوعان خود شتافته‌اند و این نشان می‌دهد مردم ایران در تمام لحظه‌ها کنار یکدیگر بوده و در صورت بروز مشکل برای یک منطقه از کشور، تمام مناطق دیگر برای رفع آن مشکل بسیج می‌شوند.

در طی روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در کشور بار دیگر سبب شده است تا مردم بیش از پیش به مساعدت، همدلی و اتحاد هم نیاز داشته باشند تا در برابر این اپیدمی جهانی نیز موفق بیرون آیند و کرونا را شکست دهند.

همبستگی و اتحاد مردم لازمه شکست کرونا

مردم غیور ایران در طول سال‌های متمادی تمامی مشکلات موجود در کشور را با اتحاد و همدلی حل کرده‌اند و اکنون هم زمان آن است تا مردم بار دیگر با همبستگی در مقابل شیوع این بیماری ایستادگی کنند و در حقیقت لازمه شکست کرونا همبستگی مردم است.

با توجه به گسترده بودن میزان شیوع ویروس کرونا، باید تمام اقشار جامعه در صدد پیشگیری و مقابله با این بیماری تنفسی باشند که شکست دادن این ویروس عزم همگانی را می‌طلبد که این موضوع با همکاری و همدلی مردم و مسؤولان تحقق خواهد یاقت.

پلمپ ۳ داروخانه متخلف در استان اردبیل

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، عده‌ای با در نظر گرفتن منافع شخصی خود اقدام به احتکار و یا گران‌فروشی ماسک و مواد ضدعفونی کننده کردند که این اقدامات به دور از چشم دستگاه قضایی نماند و سبب شد در طی روزهای گذشته دو داروخانه در اردبیل و یک داروخانه در مشگین‌شهر پلمپ شود.

متأسفانه اندک افرادی در جامعه هستند که فقط منافع شخصی خود را در نظر می‌گیرند و برایشان جان انسان‌ها اهمیتی ندارد، البته مردم نیز می‌توانند با آگاهی هر چه تمام، میدان را برای این افراد منفعت طلب تنگ کنند.

دادگستری استان اردبیل اعلام کرده است که مردم هرگونه احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی ماسک و موادضدعفونی کننده را به مراجع قضایی اطلاع دهند که دستگاه قضایی در اسرع وقت با خاطیان برخورد خواهد کرد.

توزیع رایگان ماسک توسط اهالی شریف اردبیل

مردم اردبیل همانند مردم غیور ایران زمین به کرات نشان داده‌اند که همواره در مواجهه با حوادث و مشکلات، انسانیت به خرج داده و در کنار یکدیگر بوده‌اند که این ویژگی کم‌نظیر مردم بار دیگر خود را در شیوع کرونا نشان داد.

هنگامی که ماسک و مواد ضدعفونی کننده به شدت در اردبیل با کمبود مواجه بود، افرادی شرافتمند اقدام به توزیع ماسک رایگان در میان مردم کردند و نشان دادند که انسانیت زمان و مکان نمی‌شناسد.

استرس عامل اصلی ضعف سیستم ایمنی بدن است و فرد ممکن است در معرض جدی ویروس کرونا باشد؛ بنابراین دوری از استرس و رعایت بهداشت فردی نکته‌ای مهم در برخورد با این ویروس است./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
عالی بود
0
0