۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۴۱۸۶۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نظام اسلامی فرصت استثنایی برای تحقق اهداف الهی در جهان است

نظام اسلامی فرصت استثنایی برای تحقق اهداف الهی در جهان است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با نعمت انقلاب و نظام اسلامی، یک فرصت استثنایی برای تحقق بخشیدن و پیاده کردن اهداف الهی و اسلامی در دنیا به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی، با اشاره به تداوم تقابل و دشمنی جبهه استکبار با ایران و نظام اسلامی، اظهار کرد: با نعمت انقلاب و نظام اسلامی، یک فرصت استثنایی در اختیارمان قرار گرفته است تا بتوانیم اهداف الهی و اسلامی را در یک بخش مهم از جهان که کشور بزرگ و عزیز ایران است تحقّق بخشیم و آن‌ها را پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه از بعد از صدر اسلام تا امروز هم چنین فرصتی پیش نیامده است، افزود: موقعیت بسیار استثنایی و به خصوصی است که باید این موقعیت را مغتنم بشماریم و هر کجا هستیم سعی کنیم حقیقتاً اهداف و آرمان‌های اسلامی را در حدّ توان پیش ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر این اساس، وظایفی بر عهده همه است و این وظایف، یک مبنای فکری دارد و باید بر اساس آن، مبانیِ وظایف خود را مشخص و عمل کنیم که این مبانی هم مجموعه معارف و خطوط اصلی تلقّی و بینش اسلام از کائنات، از عالم و از انسان است.

وی در ادامه با اشاره به عناد و دشمنی جبهه استکبار در برابر بهره‌گیری از این فرصت استثنایی، به تبیین سخنان رهبری پیرامون ضرورت دفاع فعالانه نه منفعلانه در برابر دشمن، اظهار کرد: در فرهنگ اسلام و قرآن آیات و روایات بسیاری وجود دارد که دفاع و ضربه را دو روی سکه مبارزه و مقاومت در برابر دشمنان می‌داند.

وی افزود: در این زمینه معروف‌ترین آیه همان آیه معروف «وَ اَعِدّوا لهم ما استطعتم من قوه...» است که خداوند در این آیه اِرهاب دشمنان را راهبرد مستمر مقاومت می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری سخنان اخیر رهبر انقلاب پیرامون دفاع میلیونی همه‌جانبه و هوشمند ملت ایران، اظهار کرد: سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی پس از حدود یک سال مقاومت نفس‌گیر در سال ۹۸ و بعد از طی کردن حوادث پرفراز و نشیب که انتخابات مجلس یکی از مهم‌ترین و آن‌ها و آخرین آن تاکنون بوده است، بسیار قابل توجه و دقت است.

وی تصریح کرد: نباید فکر کنیم این مطلب در یک سخنرانی کوتاه در تشکر از حضور مردم در انتخابات است، بلکه جمله «ما هم متقابلاً باید به آن‌ها حمله کنیم» رهبری در این بیانات یک جمله کلیدی است که باید به‌صورت ویژه به آن توجه داشته و اجرای آن را پیگیری کنیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات