۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۴۱۹۱۳
سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا اصفهان خبر داد؛

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان
نجیمی گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آرش نجیمی سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اقدام به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان کرده است، گفت: ۷ مورد از موارد تشخیص فعلی در همین آزمایشگاه انجام شده است و اکنون تعداد قابل توجهی کیت تشخیصی در اختیار دارد. همچنین دستورالعمل های لازم بهداشتی برای ادارات ارسال شده است.

وی در ادامه افزود: تجهیزات خدمات فردی و ارسال مایع ضد عفونی کننده برای کادرهای درمانی از دیگر اقدامات معاونت بهداشت بوده است، همچنین با اصناف تولید کننده لباس جلساتی داشته‌ایم به منظور تولید ماسک و امیدوار هستیم با این اقدام بتوانیم مشکل کمبود ماسک را برطرف کنیم.

نجیمی با بیان اینکه هر روز گزارشی از عملکرد معاونت‌ها ارائه خواهد شد، اظهار کرد: تا کنون در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل، ۲۳ مورد ابتلا به بیماری کرونا وجود داشته است، که چند مورد از اصفهان بوده‌اند اما خارج از اصفهان مبتلا شده‌اند و یکی هم اصفهانی نبوده است و پس از ابتلا به اصفهان آمده است، ۱۱ بیمار از این تعداد مربوط به شهر اصفهان و مابقی مربوط به شهرستان‌های خمینی شهر، مبارکه، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف آباد موارد ابتلا به کرونا را داشته‌ایم و از نظر ابتلا به کرونا قطعی بوده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: از ۲۱ موردی که نمونه گیری در استان اصفهان انجام شده است، ۲ نفر فوت شده‌اند که یکی از فوتی‌ها جوانی بوده است که اگرچه مبتلا به کرونا بوده اما در تصادف رانندگی فوت کرده و ۲ نفر نیز بهبود یافته و مرخص شده‌اند و مابقی تحت درمان هستند، همچنان روند بیماری به سمت افزایش است و هنوز نمی‌توان پیک بیماری و سیر آن را پیش بینی کرد.

نجیمی با اشاره به وجود دستورالعمل برای خاکسپاری در آرامستان‌ها، تصریح کرد: برای هتل‌ها هنوز دستورالعمل تعطیلی وجود نداشته است اما از مردم خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، دوری کردن از تجمع‌ها و ارتباطات غیر ضروری بسیار در زمینه مقابله با کرونا اثرگذار است و لازم است مردم به این موضوع توجه کنند. مراکز درمانی قرار نیست تعطیل شوند اما برای مراکزی نظیر دندانپزشکی‌ها اصول بهداشتی و مراقبتی ارائه شده است و در صورت رعایت این اصول مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی ادامه داد: مردم از تلفن‌های غیر ضروری به شماره‌هایی نظیر ۱۹۰ پرهیز کنند و سؤالات خود را با شماره ۳۱۱۳ پیگیری کنند. مبادی ورودی شهرها هم تحت کنترل است البته امیدواریم که شاهد کاهش مسافرت‌های غیرضروری باشیم‌.

سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا اصفهان، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ مورد بستری مورد حاد تنفسی داشته‌ایم که از آنها تست آنفولانزا و کرونا گرفته می‌شود، که ۲۳۳ مورد از این تعداد ترخیص شده‌اند، هر عفونت خاد تنفسی کرونا نیست و باید مردم به این موضوع توجه داشته باشند.

نجیمی خود مراقبتی و استراحت در منزل و کاهش تعاملات را از راهکارهای مورد نیاز برای افراد مشکوک به کرونا عنوان کرد و گفت: تا زمانی که شرایط حادی پیش نیاید نیاز به مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مرجع در زمینه کرونا نیست. یکی از مبتلایان به کرونا در اصفهان از پرستاران بیمارستان غرضی است و تحت درمان است./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات