۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۴۱۹۲۴

نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه های زمین شناسی در قرآن کریم» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه های زمین شناسی در قرآن کریم» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه های زمین شناسی در قرآن کریم» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه های زمین شناسی در قرآن کریم» اظهار داشت: عده‌ای از طرف‌داران تفسیر علمی معتقدند قرآن، مشتمل بر همه علوم است و تمام علوم مورد نیاز را می‌توان از آن استخراج کرد.

وی گفت: عده‌ای همچون امام غزالی، تنها این مطلب را ادعا کرده‌اند، اما گروهی دیگر همچون طنطاوی در آثار خود به استخراج موارد مذکور نیز پرداخته‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: افرادی همچون ابن‌سینا (370 ـ 428 ق)، ابوحامد غزالی، امام فخر رازی، بدرالدّین زرکشی، جلال‌الدّین سیوطی، علامه محمدباقر مجلسی، صدرالدّین شیرازی، ملاهادی سبزواری، عبدالرّحمان کواکبی، احمدخان هندی، شیخ‌محمد عبده، طنطاوی، مصطفی صادق رافعی، عبدالرّزّاق نوفل، هبه‌الدّین شهرستانی و برخی محققان متأخر ایرانی از جمله: مهدی بازرگان، یداللّه نیازمند شیرازی، محمود طالقانی و محمدتقی شریعتی را می‌توان از طرف‌داران این دیدگاه دانست.

وی افزود: این گروه، برای اثبات ادعای خود دلایلی آورده‌اند که در پاره‌ای موارد، همه موافقان تفسیر علمی، اعم از افراطی و اعتدالی، بر آن اتفاق نظر دارند و مسلّماً از فواید تفسیر علمی است؛ از جمله این‌که قوانین و کشفیات جدید علمی، باعث فهم هرچه بهتر محتوا و معارف قرآن کریم می‌گردد.

پهلوانی اظهار داشت: تفسیر علمی، هم‌چنین مقدمه اثبات اعجاز علمی قرآن است؛ این نوع تفسیر، موجب می‌شود ایمان مسلمانان به قرآن زیاد و حجت بر کفار تمام گردد.

وی گفت: از سوی دیگر در اثر آشنایی غیرمسلمانان با نکات علمی قرآن کریم، برخی از ایشان به دین اسلام می‌گروند؛ افرادی همچون موریس بوکای فرانسوی که در کتاب تورات، انجیل، قرآن و علم اعجاز قرآن را با سایر کتاب‌های آسمانی مقایسه نموده و ایمان خود به قرآن را بیان نموده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «جلوه های زمین شناسی در قرآن کریم» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت علی اصغر شعاعی تألیف شده که در موسسه بوستان کتاب تهیه و در انتشارات این موسسه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «جلوه های زمین شناسی در قرآن کریم» با 488 صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات