۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۰۳۵

هواشناسی| تداوم بارش برف و باران در ۷ استان

هواشناسی| تداوم بارش برف و باران در ۷ استان
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران طی امروز و فردا در ۷ استان از کاهش ۷ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در شمال غرب فعال بوده و به تدریج گستره فعالیت آن غرب، جنوب غرب و سپس دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را فرا خواهد گرفت. در مناطقی از مرکز و شرق کشور نیز بارش پراکنده روی می‌دهد.

تا اوایل امشب پایداری هوا و تجمع ذرات آلاینده جوی در شهرهای تهران و کرج ادامه خواهد داشت. در بعدازظهر امروز بارش برف در غرب آذربایجان غربی،‌ جنوب آذربایجان شرقی، شمال زنجان، کردستان و غرب کرمانشاه شدت داشته و در اوایل شب با شمالی شدن جریانات روی غرب دریای خزر در استان‌های گیلان و غرب مازندران نیز بارش باران و کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در شمال خوزستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در جنوب خوزستان وزش باد و گردوخاک پیش بینی شده است.

 فردا با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق مذکور، گستره آن به شمال شرق کشور نیز خواهد رسید و باعث کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور می‌شود. بعدازظهر از فعالیت سامانه در نیمه غربی کاسته شده، شدت بارش در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی است.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق و شرق دریای خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود. در شرق و جنوب شرق نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید که در برخی مناطق گردوخاک پیش بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و در نیمه غربی کشور جو پایدار همراه با روند افزایش دما پیش بینی شده است. دریای خزر از اوایل شب یکشنبه تا روز دوشنبه، خلیج‌فارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه و تنگه هرمز در روز سه شنبه مواج خواهند بود.

اطلاعیه الودگی سازمان هواشناسی

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای از پایداری و سکون هوا و آلودگی در 5 شهر کشور خبر داده است.

توصیف: پایداری و سکون هوا

زمان شروع: بامداد یکشنبه 1398/12/11

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها در برخی شهرهای صنعتی

منطقه اثر: تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد

زمان پایان: آخر وقت یکشنبه

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا در حد گروه‌های حساس و تا مرز تمام گروه‌ها

سازمان هواشناسی به هموطنان به‌ویژه بیماران و خردسالان توصیه کرده از حضور در فضای باز خودداری کنند.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات