۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۶۴۲۰۵۹

۲۰ هزار خانوار جدید زیرپوشش کمیته امداد کرمان قرار گرفت‌

۲۰ هزار خانوار جدید زیرپوشش کمیته امداد کرمان قرار گرفت‌
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از افزایش خانواده‌های تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان قرار گرفت.

‌به گزارش خبرگزاری رسا، یحیی صادقی با اشاره به اینکه در چهل و یکمین سالگرد تاسیس کمیته امداد هستیم و کمیته امداد در این سال‌ها توانسته با کمک مردم مشکلات مردم نیازمند را حل کند اظهار داشت: در بحث مشارکت مردم هیچ‌وقت عقبگرد نداشتیم و حتی در زمان بحران‌ها درصد مشارکت مردم بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی یکی از دلایل اعتماد مردم به کمیته امداد را شفافیت دانست و افزود: همیشه واقعیت‌ها را به مردم گفته‌ایم و کمیته امداد در بین خانواده‌های محروم و در بین مردم بوده و در میدان بودن باعث تصمیمات خوب شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه تفکر کارکنان کمیته امداد یک تفکر جهادی است گفت: بین مردم بودن چیزی از شان ما کم نمی‌کند و این مسئله باعث شده که به شان ما اضافه هم شود و به آن افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در انتهای سال 98 هستیم و بخشی از خدمات ما به‌دلیل نبود بودجه‌های دولتی و کم شدن این بودجه‌ها کمرنگ شده است بیان کرد: نیاز داریم که مردم مشارکت بیشتری کنند تا این خدمات عقب نیفتد و متاسفانه به‌دلیل نبود جهیزیه ازدواج‌ها به تاخیر افتاده است.

صادقی با بیان اینکه آمار مستند داریم که خانواده‌های کمیته امداد از آنجا که به حداقل‌ها راضی هستند پایداری زندگی آنها بیشتر است افزود: آمار طلاق در بین خانواده‌های تحت پوشش امداد بسیار کمتر است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و باید شرایطی فراهم شود که عید را به خانواده نیازمندان ببریم گفت: اگرچه تاکید ما در کمیته امداد بر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش امداد است اما در این ایام نوروز باید کمک کرد و شرایط نیازمندان واقعی جامعه را درک کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه جشن نیکوکاری را در پایان سال در برنامه داریم افزود: امسال بحث تعطیلی مدارس را داریم و نیاز است خانواده‌ها به این موضوع اهمیت بیشتری بدهند.

وی با اشاره به اینکه کد دستوری #034*8877* برای کمک به محرومان در نظر گرفته شده است گفت: شعار جشن نیکوکاری امسال "عید را به خانه‌هایشان ببریم" است.

صادقی با عنوان امسال مدارس تعطیل است افزود: پنجشنبه در سطح شهر پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردم از نقدی و جنسی در نظر گرفته می‌شود و مردم می‌توانند این کمک‌ها را ارسال کنند.

وی با ادامه داد: روز جمعه نیز اگر مراسم نماز جمعه برگزار شود در سطح تمام مصلی‌های برگزاری نماز جمعه در سطح استان کمک‌های جشن نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اقداماتی که در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد انجام شده گفت: مددجویان کمیته امداد در استان کرمان در یازده ماه نخست امسال هزار و 637 تخته فرش و گلیم به متراژ 20 هزار و 300 مترمربع و به ارزش بالای پنجاه میلیارد تومان بافته‌اند و بالغ بر 20 تن عسل توسط مددجویان کمیته امداد در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه مقدار مستمری که توسط کمیته امداد به مددجویان داده می‌شود جوابگوی گذران زندگی آنها نیست و حتما به کمک مردم نیاز داریم افزود: دلیل موفقیت طرح‌های اشتغال ما قانع بودن خانواده‌ها و همراهی کمیته امداد تا مرحله آخر است.

صادقی با عنوان اینکه بالای 6.5 میلیارد تومان فروش برق نیروگاه‌های انرژی خورشیدی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد بوده است گفت: در استان کرمان حدود 800 نیروگاه در سال‌های قبل اجرا شده است.

وی با اشاره به وجود بسته‌های تشویقی برای کافرمایان برای به‌کارگیری افراد زیرپوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده افزود: مهمترین آن پرداخت دو سال بیمه فرد به‌کار گرفته شده توسط کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه آمار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است گفت: در دو سال گذشته بالغ بر 20 هزار خانوار جدید زیرپوشش کمیته امداد استان کرمان قرار گرفتند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات