۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۴۲۰۸۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد؛

استقرار بیمارستان صحرائی در کاشان برای مقابله با کرونا

استقرار بیمارستان صحرائی در کاشان برای مقابله با کرونا
ساداتی نژاد از استقرار بیمارستان صحرائی در شهرستان کاشان برای مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.
سید جواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تقدیر از پیگیری‌های سپاه پاسداران برای استقرار بیمارستان صحرایی، گفت: بیمارستان صحرایی از امشب وارد کاشان خواهد شد و از فردا در جنب بیمارستان شهید بهشتی مستقر خواهد شد.

وی افزود: با استقرار بیمارستان صحرائی در کاشان دیگر نگران کمبود احتمالی فضا نخواهیم بود و در روز‌های آینده ظرفیت بیشتری را در مقابله با کرونا خواهیم داشت.

ساداتی نژاد تصریح کرد: استقرار بیمارستان صحرائی در کاشان به معنی این نیست که بیمارستان شهید بهشتی گنجایش پذیرش بیماران را ندارد، بلکه آینده نگری است تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.

وی در ادامه از تشکیل کمیته بحران شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبرداد و اظهار داشت: با تشکیل کمیته بحران شهرستان کاشان و آران و بیدگل امروز شاهد مدیریت یکپارچه‌ای برای مبارزه با ویروس کرونا در این دو شهرستان هستیم.

به گفته وی مجموعه مدیریت شهرستان کاشان با یک فرماندهی واحد در خط مقدم مبارزه با کرونا است که این نشان دهنده این است که کاشان و آران و بیدگل برای مبارزه با کرونا ید واحده هستند.

ساداتی نژاد در ادامه با تقدیر از فعالان عرصه حوزه سلامت و مجموعه بهداشت و درمان منطقه کاشان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، گفت: با حضور توکلی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و استقرار ایشان در کاشان، سبب حرکت و تحول بزرگی در مبارزه با ویروس کرونا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط کاشان در مبارزه با کرونا از فردا دوشنبه با تحول بزرگی روبرو خواهد شد، گفت: در سطح شهرستان کلینیک‌های سرپایی نظیر آنچه در قم انجام شده است برای کاهش حجم مراجعات به بیمارستان شهید بهشتی کاشان دایر می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اختیاراتی برای جذب نیروی انسانی به کاشان داده شده است، اظهار داشت: در این طرح پرستاران داوطلب براساس اولویت‌ها جذب خواهند شد.

ساداتی نژاد همچنین از تأمین تجهیزات فردی مورد نیاز و ضروری پرسنل بیمارستان شهید بهشتی و فعالان در خط مقدم مبارزه با کرونا از جمله ماسک ال ۹۵ خبرداد و گفت: این امکانات به صورت منظم به کاشان منتقل خواهد شد.

به گفته وی با نصب دستگاه سی تی اسکن بیمارستان نقوی کاشان، توان مجموعه بهداشت و درمان شهرستان برای مبارزه با کرونا ویروس افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تمامی بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت همکاری خود را با بیمارستان‌های شهرستان اعلام کرده اند و بیمارستان‌های خصوصی که بیماران را پذیرش کنند تمامی هزینه‌های خود را از بیمه دریافت خواهند کرد.

ساداتی نژاد با تقدیر از کارفرمایان و صاحبان صنایعی که نسبت به ضد عفونی کردن فضای کسب و کار اقدام کردند از کارفرمایان خواست برای امنیت سلامت کارگران و خانواده‌های آن‌ها اقدام به توزیع پک‌های بهداشتی کرده و در صورت امکان ساعات کار را کاهش دهند.

به گفته وی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان پک‌های بهداشتی برای ساکنین حاشیه شهر در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد همچنین غلبه بر ویروس کرونا را نیازمند حمایت‌های مردمی و رعایت اصول بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی دانست و ادامه داد: شهرستان‌های کاشان زودتر از قم بر کرونا ویروس غلبه خواهد کرد و الگویی برای دیگر شهرستان‌ها خواهد بود.

وی افزود: با وجود اینکه هیچ ترس و وحشتی از کرونا نیست، اما باید مراقب خود و همشهریان به ویژه سالمندان بود و حتی الامکان از خانه خارج نشویم و کار‌های بانکی خود را اینترنتی انجام دهید.
 
لازم به ذکر است، با احتساب آمار کاشان و آران‌ و بیدگل، در مجموع در استان اصفهان تاکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که نزدیک به چهار درصد از کل بیماران شناسایی شده در کشور هستند./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات