۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۴۲۱۹۲
استاد حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

رعایت مسائل بهداشتی و توسل به اهل بیت راه ریشه کنی ویروس کرونا

رعایت مسائل بهداشتی و توسل به اهل بیت راه ریشه کنی ویروس کرونا
حجت الاسلام حاجی زاده گفت: برای ریشه کن کردن ویروس کرونا باید در کنار رعایت کامل مسائل بهداشتی، توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) را مورد توجه جدی قرار دهیم.
حجت الاسلام محمد علی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری ضمن تقدیر از جامعه پزشکی و پرستاری کشور که در خط مقدم دفاع از سلامت مردم حاضر هستند، گفت: به طور حتم مردم فهیم کشورمان قدردان این مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی هستند.
 
وی با بیان این که پزشکان و پرستاران در مهار، خدمت رسانی و کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا از خود مایه گذاشتند و قدر و جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را بالا بردند، افزود: به طور حتم این مجاهدت‌ها نزد خداوند متعال از اجر و ثواب بالایی برخوردار خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کرونا ویروس کم خطری نسبت به سایر بیماری‌ها و ویروس‌ها است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید از القاء ترس عمومی، ایجاد التهاب در جامعه، بزرگ نمایی و غیر عادی جلوه دادن آن به شدت پرهیز شود.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که دشمن با دروغ پراکنی به دنبال ایجاد فضای وحشت، ترس، اضطراب و شایعه سازی در کشور است، تصریح کرد: دشمن در این فضای به وجود آمده تلاش می‌کند با دروغ پراکنی فضای کشور را مدیریت کند و افکار عمومی را به دست بگیرد.
 
وی با اشاره به این که مردم باید از توجه به شایعات و اخبار دروغ به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری مردم ما نیازمند آگاهی بخشی و آشنایی با این بیماری هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فضای رسانه‌ای غرب به گونه‌ای شبانه روزی به تبلیغات و اظهارات دروغین مشغول است که گویا این ویروس تنها در کشور ما شیوع پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بیش از ۸۰ کشور در حال مبارزه با این ویروس هستند.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این که ایران اسلامی از لحاظ پیشرفت هی پزشکی جز کشور‌های برتر جهان محسوب می‌شود، بیان داشت: با تکیه بر توان درمانی و عزم ملی می‌توانیم از شرایط به وجود آمده سربلند بیرون بیاییم.
 
وی با بیان این که آمار‌های بین المللی نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی در ریشه کن کردن بسیاری از بیماری‌های واگیردار جزء کشور‌های نخست منطقه و جهان است، تصریح کرد: مرگبارترین آنفلوآنزا در جهان اتفاق افتاد و کشوری مثل آمریکا در همین چند ماه قبل با تلفات حدود ۱۶ هزار نفری روبرو بود، امّا هیچ گونه بازتاب خبری و رسانه‌ای نداشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در کنار رعایت کامل مسائل بهداشتی، توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) را مورد توجه جدی قرار دهیم، بیان داشت: با داشتن روحیه بالا، عدم ترس و اضطراب مفرط و سیاسی نکردن مسأله می‌توانیم از شرایط به وجود آمده با سربلندی عبور کنیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات