۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۴۲۲۳۱
ماسک بین مردم استان سمنان توزیع می‌شود؛

روند بهبودی بیماران کرونایی در سمنان مطلوب است

روند بهبودی بیماران کرونایی در سمنان مطلوب است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از توزیع ۱۰ هزار ماسک در مردم استان در بین روزهای آینده خبر داد و گفت: روند بهبود بیماران کرونای مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری رسا، نوید دانائی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان اظهار داشت: مسئولان استان سمنان به‌دلیل همسایگی سمنان با استان‌هایی که در معرض جدی کرونا هستند؛ باید هوشیارانه عمل کنند. باید ترددها به استان سمنان با جدیت مراقبت شود.

وی استان‌های تهران، قم و گیلان را بزرگ‌ترین کانون‌های کرونا در کشور عنوان کرد و افزود: این ویروس در استان‌های مازندران و خراسان رضوی نیز در حال گسترش است و تمامی این استان‌ها به گونه‌ای در همسایگی استان سمنان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یکی از مشکلات حال حاضر این استان در مقاله با ویروس کرونا را مشکل کمبود ماسک عنوان کرد و افزود: امیدواریم این مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.

دانائی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: پنج بیمار کرونایی در روزهای گذشته با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ترخیص شده‌اند که این امر هم امیدوارکننده است و هم بسیار قابل توجه.

وی با بیان اینکه موج دوم کرونا ویروس در استان سمنان در راه است؛ بر لزوم آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: تمامی سالن‌های چند منظوره برای مقابله با این ویروس باید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم برای مبارزه با کرونا ویروس در حالت‌های مختلف آن در استان سمنان اندیشیده شده است گفت: تمامی سالن‌ها و سوله‌های موجود در استان سمنان باید در صورت نیاز مجهز به تخت‌های بیمارستانی شوند تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.

دانائی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوب و مناسبی برای مقابله با شدت با ضعف شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش هر چه بیشتر جلسات حضوری به‌منظور کاهش زمینه انتقال بیماری کرونا، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید از برگزاری جلسات غیرضروری خودداری کرده و تمامی نشست‌ها را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

دانائی از دستگاه‌های اجرایی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی استان سمنان خواست تا دانشگاه علوم پزشکی این استان را برای اطلاع‌رسانی و آموزش مقابله با بیماری کرونا کمک کنند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات