۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۶۴۲۲۳۳
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در گفت و گو با رسا:

مجلس آتی ضوابط را بر روابط حاکم کند | نماینده باید از اشرافی گری دور باشد

مجلس آتی ضوابط را بر روابط حاکم کند | نماینده باید از اشرافی گری دور باشد
نماینده خبرگان با تأکید بر این که مجلس یازدهم باید ضوابط را بر روابط حاکم کند، خواستار فعالیت جهادی و تقویت جدی بعد نظارتی مجلس آتی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اولویت های مجلس آینده اظهار داشت: مجلس یازدهم از نظر کیفیت و آرایش سیاسی تقریباً نقطه مقابل مجلس فعلی ما یعنی مجلس دهم است؛ حتی 56 نفر از نمایندگان راه یافته از مجلس دهم به مجلس یازدهم عمدتاً هم فکر با اکثریت مجلس یازدهم هستند.

وی با تأکید بر آسیب شناسی مجلس دهم گفت: اولین توصیه این است که باید بازنگری درستی نسبت به عملکرد مجلس دهم صورت گیرد تا مجلس یازدهم دچار این آسیب نشود، نمایندگان به گونه ای رفتار کنند که در ادوار آینده نیز همچنان محبوب مردم باشند و رأی مردم به سمت ایشان سرازیر شود.

اولویت های منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری تقوا را از اولویت های منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول مدت نمایندگی، تدین و تقوا را کاملاً رعایت کنند؛ اگر تدین و تقوا بر همه مسؤولان به خصوص نمایندگان مجلس حاکم باشد، مسلماً مصالح نظام و حفظ نظام که به قول امام راحل که از اوجب واجبات است، برای آن نماینده در اولویت و واجب خواهد بود.

با وجود تقوا، ضوابط بر روابط حاکم می شود

وی به نقش تقوا در حاکمیت ضوابط بر روابط اشاره کرد و افزود: اگر تدین و تقوا در انسان اصل باشد، از نفاق و ظاهر نمایی دوری می کند و اگر این دو باشد، مسلماً مردم حاکمیت ضوابط بر روابط را می بینند و تعاملات نادرست مثل خریداری رأی و مانند اینها و تمایلات شخصی و گروهی کنار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: دومین انتظار از نمایندگان مجلس آینده این است که باید کارشان جهادی باشد؛ نقش اول مجلس، طراحی و تصویب قوانین است؛ ما قوانین دست و پاگیر و یا خلأ قانونی زیادی داریم و همچنین نیاز به قوانین راهگشا وجود دارد.

وی گفت: نمایندگان مجلس نقش های زیادی می توانند ایفا کنند، به شرطی که کارشان جهادی باشد و پر کردن خلأهای مهم را در اولویت خود قرار دهند.  

فعال شدن بخش نظارتی مجلس شورای اسلامی مورد انتظار است

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مجلس حق نظارتی دارد، تصریح کرد: ما از مجلسی های یازدهم به شدت این انتظار را داریم که بخش نظارتی مجلس فعال شود.

وی بر عملی کردن شعارها از سوی راه یافتگان به مجلس یازدهم تأکید کرد و افزود: منتخبان ملت شعارهایی در طول انتخابات سر دادند و مردم منتظر عمل منتخبان به آن شعارها هستند تا ببینند که آیا شعارهایی که رأی ها به خاطر آن داده شد، عمل به همراه دارد یا نه.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: انتظار این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی حفظ عزت ملت را در همه جا به خصوص در قراردادها و معاهدات بین المللی رعایت کنند.

وی با تأکید بر مرزبندی درست با دشمنان از سوی منتخبان ملت گفت: نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی باید در مجلس آینده، مرزبندی درستی با دشمن داشته باشند؛ ما سیاستمان بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند این است که تعامل مفید آری اما مذاکرات ذلت بار با استکبار جهانی هرگز.

نمایندگان مردم باید از اشرافی گری پرهیز کنند

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نماینده مجلس شورای اسلامی باید شجاع باشد و بصیرت داشته باشد، تصریح کرد: منتخبان ملت باید به نحوی زندگی کنند که مردم ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری را در او ببینند و مشاهده کنند نماینده مردمی دارند.

وی خلأهای قانونی را از امور زمینه ساز در فساد عنوان کرد و افزود: نمایندگان ملت باید از فساد تنفر داشته باشند و در هر عرصه ای که می ببینند قانون می تواند جلوی فساد را بگیرد، با اختیارات تقنینی مجلس، جلوی فساد بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: گاهی اوقات نمایندگان فقط به مصالح منطقه ای خود نگاه می کنند، این در صورتی است که ما از مجلس یازدهم توقع داریم که مصالح کلی نظام را بر مصالح منطقه ای ترجیح دهند./822/

مهدی فلاحی
ارسال نظرات