۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۴۲۲۵۳
واعظی:

ایران همواره در راستای صلح و امنیت منطقه تلاش کرده است

ایران همواره در راستای صلح و امنیت منطقه تلاش کرده است
رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت ادامه گفت وگو‌های آستانه برای حل و فصل بحران سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای صلح و امنیت منطقه تلاش کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود واعظی درباره تحولات اخیر منطقه و به ویژه در سوریه و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص این تحولات، گفت: ایران همواره در راستای صلح و امنیت منطقه تلاش کرده و با اتکاء بر رایزنی‌ها و مشورت‌هایی که با کشورهای منطقه داشته، دستیابی به راه‌حل در بحران سوریه را از طریق گفت وگوهای سیاسی دانسته و بر آن تأکید داشته است.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه دکتر روحانی در گفت وگوی اخیر خود روسای جمهور روسیه و ترکیه نیز بر این موضوع تأکید کرده است، اظهارداشت: رئیس جمهور کشورمان در این گفت وگوها همچنین آمادگی ایران برای میزبانی اجلاس سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه را اعلام کرده است.

واعظی با اشاره به اینکه روند آستانه در سال های اخیر در سطح سران و کارشناسان توفیقات قابل توجهی برای کاهش تنش در سوریه داشته است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران روند آستانه را بسیار حائز اهمیت دانسته و بر استمرار آن تاکید دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: ایران همکاری‌های خود با کشورهای دوست برای کمک به سوریه را به هیچ‌ عنوان جایگزین روند آستانه نمی‌داند و همه باید تلاش کنیم تا در مسیر این روند صلح و ثبات پایدار در سوریه برقرار شود.

محمد قمین
ارسال نظرات