۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۴۲۲۶۷
امام جمعه اهواز مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل شورای مساجد استان خوزستان

ضرورت تشکیل شورای مساجد استان خوزستان
امام جمعه اهواز با بیان اینکه حلقه مفقوده‌ای در مدیریت مساجد خوزستان وجود دارد، گفت: تشکیل شورای مساجد خوزستان به گونه‌ای که به معنای واقعی کلمه فعال شوند، ضروری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، صبح امروز از اداره تبلیغات اسلامی خوزستان بازدید کرد، در این بازدید مدیرکل و معاونان بخش‌های مختلف به تشریح آخرین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های پیش‌رو پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان ضرورت فعال کردن نماز صبح و ظهر با توجه به ظرفیت بسیار خوب در استان خوزستان اظهار داشت: برای مساجدی که فعال نیستند باید راهکار‌های متناسب با شرایط اتخاذ شود، برخی از روحانیان توان بسیار بالایی در زمینه فرهنگی دارند و استفاده در دیگر موقعیت‌ها موجب اتلاف توانمندی آن‌ها می‌شود؛ بنابراین باید حمایت شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حلقه مفقوده‌ای در مدیریت مساجد استان خوزستان وجود دارد، گفت: تشکیل شورای مساجد در استان خوزستان به گونه‌ای که به معنای واقعی کلمه فعال شود، ضروری است.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه امام جماعت در مساجد به تفسیر قرآن بپردازد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت مساجد به معنای واقعی کلمه استفاده شود، حساب ویژه و برنامه‌ریزی خاصی برای فعال کردن مساجد در زمینه تفسیر ترتیبی و موضوعی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کتاب‌های مهجور هستند، ادامه داد: همانگونه که در مساجد باب شده روزانه یک صفحه قرائت شود، یک صفحه نهج البلاغه قرائت و یک نکته از آن شرح داده شود.
                                   پ/حلقه مفقوده در مدیریت مساجد استان/ضرورت تشکیل شورای مساجد استان
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه فرهنگ کتابخوانی در مساجد استان باید ترویج داده شود، گفت: با توجه به لغو اعتکاف در ماه مبارک رجب، برای دهه پایانی ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی صورت بگیرد. /۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات