۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۴۲۳۳۹
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

بقاع متبرکه لرستان ضدعفونی می شوند

بقاع متبرکه لرستان ضدعفونی می شوند
معاون فرهنگی اوقاف لرستان از ضدعفونی کردن بقاع متبرکه لرستان در چند نوبت در طول روز خبر داد و گفت: تجمعات در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در راستای مقابله با ویروس کرونا بقاع متبرکه لرستان به صورت روزانه و در چند نوبت ضدعفونی می شوند.

وی افزود: استریل کردن کتاب‌های ادعیه، سجاده‌ها و مُهرهای موجود در بقاع و اماکن متبرکه از دیگر اقدامات در زمینه جلوگیری از فراگیر شدن ویروس کرونا است.

حجت الاسلام عباس زاده خاطرنشان کرد: در نشستی با حضور اعضای ستاد پدافند غیرعامل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان صورت گرفت، مصوب شد در بقاع متبرکه در حد توان از مُهرهای سنگی استفاده کنند که قابل شست ‌و شو باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: برای حفظ سلامت زائرین و جلوگیری از گسترش این ویروس بین مردم اجتماعات و برگزاری مراسم مذهبی با حضور آحاد مردم تعطیل شده است و در برخی بقاع متبرکه در استان برگزاری نماز جماعت لغو شده است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان بیان داشت: برای حفظ سلامت مردم باید به دستورات اتخاذ شده عمل شود و تا حد امکان از ورود به تجمعات خوددرای شود.

وی تأکید کرد: مردم همواره در ریشه کن کردن ویروس کرونا نقش اصلی را داشته و باید نکات بهداشتی را رعایت کنند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات