۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۴۲۳۵۳
متخصص بیماری‌های عفونی؛

قرنطینه خانگی مهمترین عامل قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست

قرنطینه خانگی مهمترین عامل قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست
آقاحسنی گفت:تن‌ها راه ریشه کنی بیماری کرونا، قطع زنجیره انتقال ویروس آن با احساس مسئولیت همگانی است.

به گزارش خبرگزاري رسا، آقاحسنی متخصص بیماری‌های عفونی دیشب در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم ویروس کرونا را موذی و بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: هر فرد مبتلا به این ویروس میتواند آن را حداقل به ده نفر منتقل کند و این زنجیره به همین ترتیب میتواند ادامه یابد در حالی که هشتاد درصد مبتلایان بدون علامت هستند.

آقاحسنی تصریح کرد: همین افراد بدون علائم بالینی، افراد پرخطر محسوب میشوند و بیست درصد باقی مانده نیز علائم خفیف و متوسط دارند.

 متخصص بیماری‌های عفونی از این مباحث چنین نتیجه گرفت که قرنطینه خانگی مهمترین عامل برای قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست و ضروری است همه مردم برای رسیدن به این هدف، احساس مسئولیت کنند.

او تاکید کرد: افراد بهبود یافته هم باید حداقل به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند تا شیوع این ویروس به حداقل برسد و قطع شود.

 آقا حسنی یادآورشد:در شرایط فعلی همه مردم باید با کمترین علامت بالینی خود را کرونای مثبت فرض کنند و تمام موارد ایمنی را به طور کامل رعایت کنند.

 آقایوسفی از روان شناسان استان قم هم که میهمان تلفنی این برنامه بود، تصریح کرد: علت بی توجهی مردم به قرنطینه خانگی آن است که هشدار‌های لازم به مردم داده نشده است.

او با تاکید بر اینکه وحشت اضافی برای مردم لازم نیست افزود: البته به علت ندادن اطلاعات ضروری به مردم، آن‌ها هنوز خطر کرونا را درست درک نکرده اند.

آقای حق ویسی کارشناس تغذیه نیز در این برنامه تقویت سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس کرونا مورد توجه قرار داد و گفت: خواب زود، آرام، پیوسته، دوری از استرس و تغذیه مناسب میتواند به این مهم کمک کند./1360/

ارسال نظرات