۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۶۵۴
معاون دبیرکل حزب‌الله:

لبنان نباید تحت فشار صندوق بین‌المللی پول قرار بگیرد

لبنان نباید تحت فشار صندوق بین‌المللی پول قرار بگیرد
معاون دبیرکل حزب‌الله بار دیگر با شروط صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران مالی لبنان مخالفت کرد و گفت، باید طرح‌هایی ارائه شود که در توان لبنان باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «نعیم قاسم» معاون حزب‌الله در مراسمی در «برج البراجنه» بیروت اعلام کرد، وضعیت اقتصادی لبنان سخت و پیچیده است اما حل آن، محال نیست.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی افزود: اگر می‌خواهیم راه‌حلی اتخاذ کنیم نباید تحت فشار صندوق بین‌المللی پول یا فشار کشورهای بزرگ قرار بگیریم بلکه باید با دوراندریشی و شیوه مناسب رفتار کنیم. دولت باید طرح اصلاحی، اقتصادی و مالی متکاملی را اتخاذ کند که منجر به ورشکستی لبنان نشود.

شیخ قاسم تأکید کرد: امکان ندارد که فرصتی برای جولان تروریست‌های تکفیری به بهانه حمایت اقتصادی و اجتماعی از مردم به وجود آوریم؛ راه‌حل‌های اقتصادی باید توانایی و آینده لبنان را در نظر بگیرند و لبنان نباید تحت قیمومیت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برخی افراد که در دولت قبلی بودند بسیار به صندوق بین‌المللی پول مشتاق بودند و ما در اهداف آنها شک کردیم. آنها می‌‎دانند که افزایش تعرفه واتساپ منجر به سرنگونی دولت قبلی و به راه افتادن تحرکاتی شد که پیامدهای آن هنوز ادامه دارد، پس چگونه ممکن است لبنان را دوباره زیر دین این صندوق قرار دهیم تا بر افزایش بیست درصدی مالیات  بر ارزش افزوده یا افزایش مالیات بنزین و مانند آن نظارت کند.

شیخ نعیم قاسم به موضوع شیوع بیماری «کرونا» در کشورهای مختلف از جمله لبنان نیز پرداخت و گفت، باید با روش‌های اصولی و پزشکی صحیح با آن مقابله کرد.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز «حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با رویترز بر مخالفت این جنبش با شروط صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران مالی لبنان تأکید کرد و به راه‌حل‌های ملی و عملی فراخواند.

ارسال نظرات