۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۷۸۹
حجت الاسلام حسینی‌ کیا در گفت و گو با رسا:

مجلس یازدهم باید بر حل مشکلات معیشتی و اشتغال متمرکز شود

مجلس یازدهم باید بر حل مشکلات معیشتی و اشتغال متمرکز شود
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به اولویت های مجلس آتی گفت: معیشت و اشتغال دو کلید واژگانی است که مجلس آینده باید بر روی آنها متمرکز شود و کار انقلابی انجام دهد.

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اولویت های مجلس آتی اظهار داشت: معیشت و اشتغال دو کلید واژگانی است که مجلس آینده باید بر روی آنها متمرکز شود و کار انقلابی انجام دهد.

وی با بیان این که کارها در مجلس آینده باید شفافیت صورت گیرد، گفت: اگر شفافیت در کشور وجود داشته باشد، بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد، اعم از این که اعتبارات در کجا هزینه می شود و وام ها به چه افرادی تعلق می گیرد، گاهی دست های پیدا و ناپیدایی وجود دارد که اگر دور شود مشکلاتمان مخصوصا در واردات و صادرات حل خواهد شد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان انتظارات مردم از منتخبان خود پرداخت و تصریح کرد: مردم از مجلس آینده انتظار دارند که در بخش های مذکور قدمی برداشته شود و مخصوصاً اشتغال و معیشت اصلی ترین مطالبه مردم است.

وی درباره ضرورت پاسخ نمایندگان مجلس به اعتماد مردم افزود: انجام کار به صورت جهادی، شفافیت در کارها، وصل نبودن به مافیای ثروت و قدرت، حرکت به سمت قوانین مورد نیاز کشور و بیان اولویت های مردم در صحن علنی مجلس، به مسؤولان اجرایی و نمایندگان کمک می کند تا پاسخ اعتماد مردم را بدهند.

حجت الاسلام حسینی کیا در پاسخ به این که بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی تا چه حد می تواند در پیشرفت کشور و رفع مشکلات موجود نقش داشته باشد، اظهار داشت: مجلس و قوه مجریه باید هر کدام کار خود را انجام دهند؛ مجلس جایگاه نظارتی دارد و این جایگاه مجلس در دوره دهم مغفول بود چرا که بخش زیادی از نمایندگان با حمایت دولت به مجلس آمده بودند.

وی با تأکید بر ارتقای بعد نظارتی مجلس در دوره یازدهم خاطرنشان کرد: قطعاً جایگاه نظارتی مجلس در دوره یازدهم ارتقا پیدا خواهد کرد و دولت در مسیر خود باید حرکت کند و مجلس نیز باید نظارت داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مطالبه گری مجلس از مسؤولان اجرایی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید از مدیران و مسؤولان اجرایی مطالبه کند که حسب قوانین و مقررات اقدامات خود را انجام دهند و در صورت تخطی با آنها برخورد کند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات