۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۴۲۸۲۲
سعیداوی مطرح کرد؛

صهیونیست‌ها و به چالش کشاندن مسلمانان در هندوستان

صهیونیست‌ها و به چالش کشاندن مسلمانان در هندوستان
سعیداوی با بیان اینکه ایران پرچمدار حمایت از مستضعفان است، گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند برای مسلمانان چالش ایجاد کنند که در هندوستان به چنین موفقیتی دست پیدا کرد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه کشتار مسلمانان هندی نتیجه تصویب قانون (NRC) است، خاطرنشان کرد: در این قانون ذکر شده که ساکنان هندی باید هندی بودن شان را با ارائه مدرک مرتبط به پیش از سال ۱۹۸۸ میلادی اثبات کنند، چنین قانونی نخست از ایالت آسام آغاز شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ نفر قادر به اثبات هویت هندی در ایالت آسام نشدند، تصریح کرد: حزب حاکم افراطی هندو برای فرار از چنین قانونی اصلاحیه شهروندی تحت عنوان (CAB) اضافه کرد که پس از رأی گیری عنوان شد اتباع کشور‌های پاکستان، بنگلادش و افغانستان پیرو مذاهب هندو، زرتشتی و بودایی می‌توانند حق شهروندی بگیرند، اما مسلمانان به حساب نیامدند.

سعیداوی با اشاره به اینکه چنین قانونی فشار مضاعفی بر مسلمانان هندی تحمیل کرد، ادامه داد: حزب حاکم افراطی هند بار دیگر به دستکاری قانون شهروندی پرداخت تا اثبات هندی بودن فقط شامل مسلمانان باشد، البته چنین موضع گیری‌هایی بی تأثیر از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیست.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی پرچمدار حمایت از مستضعفان است، گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند برای مسلمانان چالش ایجاد بکنند که در هندوستان به چنین موفقیتی دست پیدا کرد، استکبار به دنبال در چالش قرار دادن ایران است.

وی بیان داشت: استکبار و غول‌های رسانه‌ای غرب و مزدوران و نوکران آمریکا در پی آن هستند که اگر جمهوری اسلامی در قبال سکوت مظلومیت مسلمانان هندی ساکت باشد، می‌گویند چرا در برابر کشتار‌ها سکوت اختیار می‌کند و با تحریک و تحریف افکار عمومی در پی القای این دروغ هستند که ایران هرگز به فکر مظلومان جهان نیست.

سعیداوی تصریح کرد: ایران اگر به کشتار مسلمانان هندی اعتراض کند باز استکبار و رسانه هایش می‌گویند که ایران داعیه دار ناامنی در منطقه است و با به حاشیه راندن کشتار و اخراج مسلمانان هندی تلاش می‌شود که ایران اسلامی به محور ناامنی‌ها تبدل شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه ایران اسلامی با نه گفتن به آمریکا و استکبار مدل مدیریتی مبتنی بر احترام به قوانین بشری و الهی را عرضه کرده است، عنوان داشت: توطئه‌های شیطانی یک خودزنی است و مدعیان حقوق بشر با سلب تابعیت مسلمانان هندی در پی فشار آوردن به ایران اسلامی هستند./۹۴۵۶/ت210/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
حاتم شرفی
ارسال نظرات