۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۴۳۴۵۳
تجلیل رییس مرکز خدمات از فداکاری جهادی حوزویان در مقابله با کرونا؛

حضور جهادی طلاب در بیمارستان ها مصداق ایثار و تجلی همدلی با مردم است

حضور جهادی طلاب در بیمارستان ها مصداق ایثار و تجلی همدلی با مردم است
حجت الاسلام والمسلمین ربانی حضور جهادی طلاب و فضلای حوزه در بیمارستان ها را مصداق ایثار و تجلی همدلی و همراهی روحانیت با مردم عنوان و از تمامی آنان تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان توصیه های بهداشتی و اخلاقی برای غلبه بر کرونا پرداخت و گفت: در روایتی از حضرت علی(ع) آمده است زمانی که بلاها به صورت پیاپی بر شما نازل شدند شکر خود را مضاعف کنید.

وی بر ضرورت رعایت بهداشت فردی از سوی آحاد مردم تأکید کرد و گفت: در این شرایط که ویروس منحوس کرونا در کشور فراگیر شده است، بیش از هر زمان دیگری توقع می رود مردم توصیه های بهداشتی مسؤولان مربوطه را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیان کرد: در آموزه های اسلامی آمده است که اگر فردی به جهت عدم رعایت دستورات پزشکی و مسائل بهداشتی فردی دیگر را به بیماری مبتلا کند، آن فرد مسؤول خواهد بود؛ بنابراین انتظار است مردم با تمام جدیت توصیه های بهداشتی را مراعات و عمل کنند و خود را مدیون دیگران قرار ندهند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه ابراز کرد: تمام علمء و مراجع بزرگوار بر این نکته تأکید دارند که اگر احتمال خطر جدی و عقلایی باشد، باید از آنپرهیز کرد و این مهم یک فریضه دینی و الهی است؛ نباید شجاعت را در رعایت نکردن مسائل بهداشتی بدانیم.

وی در ادامه به اهمیت دعا و تضرع به درگاه خداوند در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: با توسل و استغفار از خدواند و رسول مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بخواهیم که این بلاها و گرفتاری­ ها را از جوامع انسانی به ویژه ملت های مسلمان و ملت شریف و عزیز ایران دور کند و ان شاءالله با سربلندی از این امتحان الهی نیز عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی ضمن تقدیر از کادر پزشکی و پرستاران گفت: آنها در خط مقدم مقابله با ویرویس کرونا هستند و اجر معنوی آنها در نزد خداوند محفوظ است؛ همچنین از آحاد ملت که برای ریشه کن شدن این بیماری همکاری و تلاش می کنند سپاسگزاری می کنم.

رییس مرکز خدمات بیان کرد: طلاب و روحانیان عزیز بیش از دیگران نکات بهداشتی را مراعات کنند و جدی تر از همیشه در مشاوره و راهنمایی در این باره مردم کوشا باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از خدمت رسانی و همیاری طلاب با کادر پزشکی، بیان کرد: طلاب و روحانیت در صحنه های مختلف بویژه در ایامی که مردم گرفتار هستند در کنار مردم بودند و این مسأله را وظیفه شرعی خویش می­ دانند و در این شرایط آنها به یاری کادر پزشکی، پرستاران و بیماران و خانواده های آنها شتافته اند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی حضور روحانیت را در این حرکت بسیار مؤثر عنوان و با اشاره به اذعان کادر پزشکی و پرسنل بیمارستان های درگیر با بیماری کرونا در این خصوص، ابراز کرد: حقیقتا حضور با اخلاص و جهادگونه طلاب و روحانیت عزیز ما در این شرایط سخت و دشوار سبب آرامش بخشی و روحیه دهی به کادر بیمارستان، بیماران و خانواده آنها و نیز دیگر اقشار مردمی شده است و جا دارد از تریبون رسا صمیمانه از این بزرگواران تشکر کنم.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه این گونه حرکت های جهادی چهره واقعی، اخلاص و فداکار و بی توقعی طلاب و روحانیان را در خدمت گزاری به مردم نشان می دهد، گفت: حضور و خدمت رسانی طلاب و روحانیان، موج تبلیغات دشمنان علیه حوزه های علمیه را خنثی می کند و همدلی و همیاری طلاب با مردم را نشان می دهد./998/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
در کنار همه این مسائل و مراقبت ها ما دریایی از گنجینه گرانبهای دعا و توسل به اهل بیت(ع) را داریم که نباید از آن غلفت کنیم.
1
0