۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۴۳۵۹۵
سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی خبر داد؛

طرح غربالگری کرونا در خراسان جنوبی| ۷۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان

طرح غربالگری کرونا در خراسان جنوبی| ۷۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان
سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی از ۱۷ اسفندماه و دو روز زودتر از دیگر مناطق کشور، طرح غربالگری کرونا را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمد دهقانی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی عصر امروز در جلسه ویدئو کنفرانس استاندار خراسان جنوبی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با اجرای طرح و شناسایی افراد مشکوک، می‌توان گام‌های مؤثری برای مهار بیماری کرونا برداشت. 

محمد دهقانی گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat. Gov. Ir نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند. 

وی افزود: برای افرادی که امکان ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی را ندارند مراجعه حضوری به مراکز بهداشت، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت تعریف شده است. 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی افزود: اطلاعاتی که توسط فرد در سامانه بارگذاری می‌شود یا در مراکز بهداشتی در پرونده سلامت فرد درج می‌شود توسط مراقبین بهداشت پایش می‌شود. 

دهقانی با اشاره به اینکه فرد از طریق دریافت پیامک از نهایی شدن اطلاعاتش در سامانه مطلع می‌شود، افزود: مراقبین سلامت بعد از ارزیابی اطلاعات در صورت مشاهده نمونه‌های مشکوک موارد را پیگیری می‌کنند.

وی تأکید کرد: علت اصلی راه‌اندازی این سامانه، تشخیص زودهنگام و تسریع در روند درمان بیماران احتمالی است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی گفت: با جدی گرفتن طرح غربالگری می‌توان گام‌های مؤثری در مهار بیماری کرونا برداشت.

وی افزود: استان خراسان جنوبی از روز شنبه 17 اسفند و دو روز زودتر از دیگر مناطق کشور، طرح غربالگری کرونا را آغاز کرده و تا صبح پنجشنبه 22 اسفند 25 هزار نفر پرسشنامه‌های مربوطه را تکمیل کرده‌اند.

دهقانی بیان کرد: تا کنون در استان خراسان جنوبی 78 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد چهار نفر فوت کردند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات