۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۴۳۶۲۴
اذعان واشنگتن؛

حزب نتانیاهو تنفر از فلسطینی‌ها را ترویج می‌کند

حزب نتانیاهو تنفر از فلسطینی‌ها را ترویج می‌کند
وزارت خارجه آمریکا در گزارش جدید خود اذعان کرد حزب لیکود به ریاست نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی تنفر از اعراب ساکن فلسطین اشغالی را ترویج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی‌رغم حمایت همه‌جانبه دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر آن، گزارش جدیدی در واشنگتن حزب لیکود به ریاست نتانیاهو را مسبب رواج تنفر از فلسطینی‌ها معرفی می‌کند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود نوشته است اقدامات حزب لیکود تاثیر منفی روی برابری و عدالت در فلسطین اشغالی گذاشته و باعث ترویج تنفر از «اعراب اسرائیلی» شده است.

این گزارش همچنین از حزب نتانیاهو به دلیل قرار دادن دوربین‌های مداربسته در شعب اخذ رأی در انتخابات سراسری اخیر در فلسطین اشغالی، شدیداً انتقاد کرد.

به نوشته هاآرتص، گزارش وزارت خارجه آمریکا نمونه‌ای از عرب‌هراسی حزب لیکود را اینگونه بیان می‌کند: «در کارزارهای انتخاباتی ماه آوریل و سپتامبر، حزب لیکود پیام‌هایی را منتشر کرد که نفرت علیه شهروندان عرب را ترویج می‌داد، از جمله پیامی در صفحه فیسبوک نتانیاهو که می‌گفت اعراب می‌خواهند همه ما را نابود کنند».

این گزارش البته در یک اقدام ضد فلسطینی، تعریف استاندارد خود از «ساکنان فلسطینی» شرق قدس اشغالی را به «ساکنان عرب» یا «ساکنان غیر اسرائیلی» بیت‌المقدس تغییر داد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گزارش اخیر واشنگتن را تلاشی برای تحریف واقعیت قلمداد کرده و گفت اینگونه اقدامات به هیچکسی مشروعیت نخواهد داد.

ارسال نظرات