۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۴۴۰۲۴

قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد
فرمانده سپاه عاشورا از تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، سردار عابدین خرم با اشاره به تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان اظهار داشت: هدف از تشکیل این قرارگاه قطع چرخه بیماری بین افراد مبتلا و سالم بوده و در این طرح مهم افراد با هماهنگی مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج غربال‌گری خواهند شد.

وی با بیان اینکه 32 هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند افزود: در مرحله اول 8 هزار نفر در حال آموزش هستند که بعد از اتمام دوره آموزشی، در مراکز سلامت مستقر خواهند شد و از طریق ارتباط تلفنی، همه جمعیت مناطق تحت پوشش مراکز را از نظر علایم بیماری، غربال‌گری خواهند کرد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: سپاه برای مبارزه با کرونا همواره در کنار مردم و به فکر تأمین معاش مردم است و با خیران هم هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: در روزهای گذشته به همت سپاه عاشورا 4 هزار و 290 مورد از معابر و اماکن استان ضدعفونی و 16 هزار بسته اقلام بهداشتی توزیع شده است.

سردار خرم گفت: 18 کارگاه تولید ماسک هم در استان فعال شده است و 3 هزار نفر هم درقالب گروه‌های جهادی آماده خدمت هستند.

قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir غربالگری مبتلایان به این ویروس را آغاز کرده است و از شهروندان خواسته شده است با مراجعه به این سامانه و تکمیل اطلاعات گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بر دارند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات