۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۶۴۴۱۵۹
فرمانده سپاه خراسان شمالی خبر داد؛

رزمایش «جهاد سلامت» سپاه در خراسان شمالی آغاز شد

رزمایش «جهاد سلامت» سپاه در خراسان شمالی آغاز شد
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: رزمایش «جهاد سلامت» سپاه استان با رمز «یا باب‌الحوائج» برای مقابله با ویروس کرونا در خراسان شمالی آغاز شد.

سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز رزمایش «جهاد سلامت» در استان خبر داد و گفت: این رزمایش با رمز «یا باب‌الحوائج» توسط بسیجیان و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی برای مقابله با ویروس کرونا در استان آغاز شد.

وی اظهار کرد: این سند روز گذشته نمایی و ابلاغ‌شده که در آن ظرفیت مجموعه سپاه و بسیج با همکاری استانداری و همچنین قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی برای تهیه و توزیع ۱۲۵ هزار بسته بهداشتی برای خانوار روستایی و مناطق محروم به‌کارگیری می‌شود.

سردار چمن از تولید تاکنون ۱۲۰ هزار ماسک بهداشتی توسط بسیجیان استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۶ هزار ماسک در بخش‌های مختلف استان توزیع‌شده و ازاین‌پس تولیدات در قالب بسته بهداشتی به‌دست جامعه هدف می‌رسد.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی این اقدام بسیجیان استان را در قالب رزمایش «جهاد سلامت» عنوان کرد و افزود: این رزمایش با رمز «یا باب‌الحوائج» و در راستای توزیع اقلام بهداشتی و سلامت در روستاها و همچنین غربالگری سلامت افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به جزییات این طرح ادامه داد: بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و همچنین محلول‌های ضدعفونی‌کننده است که کنار آن بروشورهای آموزشی چگونگی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین ثبت وضعیت سلامت در سامانه وزارت بهداشت ارائه‌شده است.

سردار چمن در ادامه خاطرنشان کرد: با اعطای بسته‌های سلامت به خانوارهای جامعه هدف، از آنان درخواست می‌شود تا با ارتباط با مجموعه‌های خانه‌های بهداشت از طریق تلفن همراه یا ثابت خود، وضعیت سلامت خود و خانوار تحت سرپرستی را اعلام کنند تا وضعیت سلامتی آنان بررسی شود و تأییدیه سلامت خود را دریافت کنند.

وی به اقدام و اتمام ایجاد مرکز نقاهتگاه در بجنورد اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و همچنین استان، نقاهتگاهی برای مبتلایان در نظر گرفته‌شده که در صورت افزایش بیماران در استان بیش از توان و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان، این مجموعه که در مجاورت بیمارستان امام حسن بجنورد توسط گروه فاتحین، تیپ مردم پایه سپاه جوادالائمه خراسان شمالی ایجاد و تجهیز شده، آمادگی ارائه خدمت به افراد موردنظر را دارد.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در انتها به مردم استان و کشور توصیه کرد تا پیوستن به هشتگ در خانه می‌مانیم و همچنین رعایت اصول بهداشتی، در قطع زنجیره ابتلا به کرونا پیش‌قدم باشند و تا مراکز ایجادشده به‌صورت نقاهتگاه، مورداستفاده قرار نگیرد و شیوع این بیماری کاهش یابد.

گفتنی است بر اساس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون ۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی‌شده که از این تعداد ۵ نفر جان خود را ازدست‌ داده اند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات