۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۴۴۱۹۵
پژوهشگر حوزه علمیه قم:

جهانیان در سایه شیوع کرونا، مراقب تحرکات رژیم صهیونیستی در نوار غزه باشند

جهانیان در سایه شیوع کرونا، مراقب تحرکات رژیم صهیونیستی در نوار غزه باشند
پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان کرد: در روزهای که مردم جهان برای نابودی کرونا متحد شده اند، رژیم صهیونیستی درپی دستیابی به اهداف شوم خود در فلسطین است.

خبرگزاری رسا، در روزهای که مردم از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب این کره خاکی با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، برخی درپی دستیابی به اهداف شوم خود هستند. یک روز مسابقات جام جهانی و یک روز جشن سال نو میلادی، فرقی برای رژیم های نظیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نمی کند، به محض اینکه احساس کند که توجهات مردم به یک سمتی معطوف شده است و یا سرگرم مسائلی نظیر ویروس کرونا هستند، به برنامه های از پیش تعیین شده خود، سرعت می بخشند.

این بار رژیم اشغالگر صهیونیستی در تازه ترین اقدام خود، در سایه شیوع ویروس کرونا، درصدد تصرف مسجد الاقصی، بازداشت و ترور رهبران دینی و سیاسی فلسطینی و اجرای معامله شوم قرن است که در این یادداشت حجت الاسلام عارف ابراهیمی پژوهشگر حوزه علمیه قم به طور خلاصه دو نمونه آن را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

سناریو رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان جبهه مقاومت

متاسفانه نظامیان اشغالگر شب گذشته پس از حمله به منزل «شیخ ناجح بکیرات» معاون مدیرکل سازمان اوقاف اسلامی قدس در شهرک «صور باهر» وی را بازداشت کردند و به یکی از مراکز تحقیق و بازجویی اسرائیلی انتقال دادند و این در حالیست که هر روز تعدادی از فلسطینیان از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، بازداشت و یا مجروح می‌شوند.

تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی به حدی است که سرویس‌های امنیتی فلسطینی در نوار غزه طی روزهای اخیر تدابیر امنیتی شدید و مانواره های ناگهانی را اجرا کرده اند. مسؤولان امنیتی نوار غزه، ایست بازرسی‌هایی ناگهانی و سیار را در خیابان‌های نوار غزه دایر کرده و همه ی خودروهای عبوری را مورد بازرسی دقیق قرار می دهند به گونه‌ای که چنین تدابیر و اقداماتی تنها دو بار سابقه داشته است، نخست پس از ترور مازن فقهاء از فرماندهان گردان‌های قسام و بار دیگر در جریان نفوذ نیروهای ویژه و یگان سری ارتش رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس که مقاومت با هوشیاری و آگاهی خود این توطئه را خنثی کرد.

مسؤولان امنیتی نوار غزه احتمال می دهند که به رغم آرامش نسبی حاکم بر این منطقه، رژیم صهیونیستی درپی تجاوز مجدد به باریکه غزه است.

رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که دوران حمله مستقیم در شرایط کنونی به پایان رسیده است و تجربیات گذشته نشان داده است که جبهه مقاومت از قدرت بالایی برخوردار است لذا به تأسی از آمریکا که سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و حاج ابومهدی المهندس از فرمانده های بسیج مردمی عراق را طی ماه های گذشته ترور کرده است، به سیستم نفوذ جاسوسان، ربودن و ترور فرماندهان و اعضای سرشناس مقاومت روی می آورد، به همین دلیل جبهه مقاومت در فلسطین به ویژه گردان‌های شهید عزالدین قسام از فرماندهان و مبارزان خود درخواست کرده است که تدابیر امنیتی شدیدی را به کار بگیرند و به فکر امنیت شخصی خود باشند و به هیچ وجه به نوار مرزی نزدیک نشوند.

یادداشت | ویروس کرونا فرصتی برای اجرای اهداف شوم رژیم صهیونیستی

سناریو رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی

عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی روز گذشته اعلام کرد که مصلاهای داخل مسجد الاقصی برای حفظ سلامت و جان نمازگزاران فعلا بسته خواهد بود ولی درهای مسجد الاقصی همچنان باز است و در برخی اماکن روباز، نماز اقامه خواهد شد.

از سوی دیگر رسانه های عبری زبان اعلام کردند که 444 تن از شهرک نشین های یهودی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند و این اقدامات به گونه ای است که روزانه سریال تعرضات به این قبله گاه اول مسلمین ادامه دارد.

در زمانی که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و مسلمانان به توصیه مسؤولان بهداشتی مسجد الاقصی را بسته اعلام کرده اند و طبق اعلام مقامات اسرائیلی بیش از 250 تن از یهودیان به کرونا مبتلا شده اند، پس این تعرض ها چه معنای دارد؟ جواب واضح است که  رژیم صهیونیستی با این اقدامات درپی اجرای نرم اهداف پشت پرده یعنی تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است.

جمع بندی

همیشه ظالمان و ستمگران درپی ظلم و ستم به دیگران هستند و انسان های فرصت طلبی می باشند که از هر فرصتی در جهت دستیابی به اهداف شوم خود بهره می برند، اما نکته ای که بسیار حایز اهمیت، آن است که جبهه مقاومت در فلسطین به طور خاص و مسلمانان و جهانیان به طور عام، باید مراقب باشند که چنین رژیم های در زمانی که مردم جهان برای نابودی ویروس منحوس کرونا با یکدیگر متحد شده اند، از فرصت سوء استفاده نکنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
عالی بود، ممنون
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
عالی بود، ممنون
0
0