۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۴۴۲۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اقدامات روحانیان خراسان شمالی در مقابله با ویروس کرونا قابل‌ تحسین است

اقدامات روحانیان خراسان شمالی در مقابله با ویروس کرونا قابل‌ تحسین است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اقدامات جهادی و خودجوش هیئات مذهبی و همراهی روحانیون در مقابله با ویروس کرونا در شهرها و روستاها قابل‌تحسین است.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  ضمن عرض تسلیت به مناسبت از دست دادن عده‌ای از هم‌وطنان عزیزمان در پی شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: بلایا و فتنه‌ها گذرا هستند؛ اما آنچه در تاریخ ملت‌ها ثبت می‌شود، همدلی و همراهی و بسیج نیروهای دلسوز برای مقابله با بلایا و همراهی و پای‌کار بودن مردم در یاری‌رسانی به گرفتاران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر که بلایای طبیعی نظیر زلزله و سیلاب‌ها مردم برخی از نقاط کشورمان را آزرده است، حضور نیروهای جهادی اعم از روحانیون و بسیجیان در خط مقدم کمک‌رسانی اقدامی خداپسندانه است و به جرأت می‌توان گفت: در هیچ جای دنیا این‌گونه همدلی و همراهی مردم با دولت‌ها در بلایا و گرفتاری‌ها رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به حضور خودجوش و جهادی روحانیون و هیئات مذهبی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: روحانیون و فعالان مذهبی خراسان شمالی از بدو شیوع ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع آن‌ها بی محرومان و نیازمندان کردند که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی کارگاه‌های تهیه ماسک یک‌بارمصرف در مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: در موج دوم پویش «به توان ما» شبکه تبلیغ و هیئات مذهبی مأموریت پیداکرده‌اند تا به یاری افرادی از جامعه که در این ایام آسیب‌پذیری بیشتر دارند، بشتابند تا با تهیه اقلام و ملزومات مصرفی و توزیع آن بین محرومان و نیازمندان، بتوانند کمی از آلام آن‌ها به خاطر بیکاری و فقر را بکاهند.

وی در پایان تأکید کرد: هیئات مذهبی و روحانیون مستقر استان خراسان شمالی در قالب پویش «به توان ما» و به‌صورت جهادی نسبت به قربانی برای رفع بلا و توزیع گوشت آن بین محرومان اقدامات خوبی انجام داده‌اند که قابل‌تقدیر و تحسین است.

گفتنی است بر اساس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون 97 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی‌شده که از این تعداد 6 نفر جان خود را ازدست‌ داده اند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات