۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۴۴۳۹۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

چند خبر کوتاه از استان کرمان
اعلام آمادگی حوزه علمیه کرمان برای مقابله با ویروس کرونا و افتتاح کارگاه تولید ماسک سپاه از مهم ترین اخبار استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، کارگاه‌های خیاطی تولید ماسک بسیجیان کرمان صبح امروز با حضور سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افتتاح شد.   

لازم به ذکر است این کارگاه‌ها به همت سپاه ثارالله استان کرمان، بسیجیان و مردم خیر کرمانی آماده و تجهیز شده تا با تولید ماسک در این کارگاه‌ها کمبود ماسک در استان تا اندازه‌ای جبران شود.

این کارگاه‌ها در چهار سالن ورزشی سپاه ثارالله استان کرمان در چهار نقطه از شهر و با 190 چرخ خیاطی تجهیز شده و پیش‌بینی می‌شود که در این کارگاه‌ها روزانه 30 هزار ماسک تولید شود.

تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط خیرین کرمان

محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه بازدید از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تقدیر از زحمات کادر درمانی و بهداشتی و پزشکان و پرستاران و مسوولان علوم پزشکی کرمان در خدمت‌رسانی به بیماران کرونا اظهار داشت: این اقدامات قابل توجه و ایام سخت به عنوان فداکاری در اذهان می‌ماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تمام ظرفیت‌های استان اعم از بنگاه‌های اقتصادی و اداری باید در خدمت حل مشکلات موضوع ویروس کرونا باشد، با توجه به اینکه کرمان از بعضی از ستان‌های خاص با درصد بالاتر مبتلایان دارای شرایط بهتر در کشور است، باید تلاش کرد بحث مسافرت‌ها به استان به کمترین حد و با کنترل و مدیریت ارکان اجرایی استان رو به‌رو شود.

کمک رسانی طلاب جیرفت و عنبرآباد برای تولید ماسک در جنوب کرمان
حجت‌الاسلام حسین محمدی مدیر کل تبلیغات شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد افزود: تیم شهرستان جیرفت با ۱۰ طلبه در سه شیفت و تیم عنبرآباد نیز با پنج نفر در قالب ۲ شیفت کاری در حال تولید ماسک بهداشتی هستند.
 
وی تصریح کرد: این تیم‌های جهادی با هدف رفع کمبود ماسک و روپوش‌های بهداشتی در بیمارستان‌های جنوب کرمان و به منظور کمک به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اقدام به این حرکت کرده‌اند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از اعلام آمادگی طلاب حوزه‌های علمیه این شهرستان‌ها برای تولید ماسک و روپوش بهداشتی خبر داد و گفت: حوزه بهداشت و درمان در هر زمینه‌ای که نیاز داشته باشد، گروه‌های جهادی طلاب آماده همکاری هستند.

وی تصریح کرد: طلبه‌های این دو شهرستان در روز نخست فعالیت خود تعداد ۳۰۰ ماسک تولید کردند.
 
مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند
حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی امام جمعه کرمان، با اشاره به ارتباط دین و بهداشت، گفت: دین اسلام برای تمام جوانب انسان برنامه دارد.
 
وی افزود: نظافت و بهداشت در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و بهترین الگو در نظافت و بهداشت، پیامبر و اهل بیت هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که تمام زندگی اهل بیت سرشار از بهداشت و نظافت است، خاطرنشان کرد: مسواک زدن، شستن لباس و دست‌ها از مهم‌ترین دستورات دینی به انسان‌ها شمرده شده است.
 
خدمت رسانی روحانیان در جنوبی ترین شهر کرمان
روحانیان مستقر در شهرستان ریگان با تشکیل اردوی جهادی در زمینه بهداشت و سلامت در حال فعالیت هستند.
 
با توجه به این که روز‌ها مساجد شهرستان تعطیل است، اما روحانیان و طلاب ریگان شبانه‌روز در تلاشند تا از ویروس کرونا در روستا‌های ریگان جلوگیری شود.
 
ده‌ها روحانی ریگان متشکل از ۴ تیم در روستا‌های ریگان با همکاری شبکه بهداشت، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مشغول گندزدایی و ضد عفونی کردن در روستا‌ها هستند که از طلوع آفتاب تا ساعت‌هایی از شب در روستا‌های ریگان در تلاشند تا آسیبی به اهالی روستا‌های محروم ریگان نرسد.
 
حجت‌الله پاداش مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه بازید نماینده، ولی فقیه در استان و نماینده، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان از کارگاه تولید ماسک در سالن ورزشی ۹ دی شهرک ولایت کرمان اظهار داشت: کارگاه‌هایی برای تولید ماسک در سطح شهر کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم و برای تولید این ماسک‌ها نواحی حضرت امیر و حضرت رسول شهر کرمان کمک کرده‌اند و بیشتر این کارگاه‌ها مردمی هستند.
 
پاداش عنوان کرد: با دانشگاه الزهرا (ع) کرمان هماهنگ کرده‌ایم یک کارگاه با ۳۰ چرخ خیاطی در اختیار ما قرار داده و یک کارگاه دیگر توسط بسیج فرهنگیان با ۲۵ چرخ خیاطی که ۲۰ چرخ آن اکنون فعال است.
 
وی با اشاره به اینکه عمده مشکل ما در زمینه تولید ماسک، کش و پارچه است، گفت: روزانه بین ۷ تا ۱۰ هزار عدد ماسک در شهر کرمان تولید می‌شود.
 
مسئول بسیج سازندگی کرمان بیان داشت: روزانه در کارگاه ۹ دی، بین دو تا سه هزار دوخت صورت می‌گیرد و، چون چرخ‌های خیاطی صنعتی نیستند و دستی است، سرعت پایین‌تر است و ۶۰ نفر فعال مشغول به دوخت ماسک هستند.
 
پاداش اظهار کرد: با جمع‌بندی که داشتیم تمام کارگاه‌های ما در سطح استان کرمان ۱۷ هزار ماسک دوخت داشته‌اند و همچنین بالای ۳۰۰ نفر در سطح استان در حال دوخت ماسک هستند.
 
وی افزود: این ماسک‌ها زیر نظر سازمان صمت قیمت‌گذاری شده‌اند و قیمت ماسک دولایه ۹۵۰ تومان و تک‌لایه ۸۵۰ تومان قیمت است، اما با توجه به تدبیری که فرمانده سپاه داشتند، ۱۰۰ تومان از قیمت ماسک‌های دولایه کم به قیمت ۸۵۰ و تک‌لایه ۷۵۰ به فروش می‌رسد.
 
برخی از افراد چرخ خیاطی خود را در اختیار ما قرار داده‌اند
لیدا طهماسبی یکی از بانوان فعال بسیجی و از مدیران پایگاه‌های خبری استان کرمان که در این کارگاه مشغول به خیاطی است اظهار داشت: کارگاه خیاطی ۹ دی ولایت چهارشنبه هفته گذشته فعالیت خود را در زمینه تولید ماسک شروع کرده و تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده این کارگاه دایر است.
 
طهماسبی گفت: در این کارگاه روزانه دو، تا سه هزار ماسک تولید می‌شود و به ارگان‌هایی که حواله دارند تحویل می‌دهیم.
 
این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: برخی از افراد چرخ خیاطی خود را در اختیار ما قرار داده‌اند و برخی دیگر که چرخ خیاطی ندارند به صورت‌های دیگر کمک می‌کنند.
 
طهماسبی افزود: برخی از افراد در روز اول که این کارگاه راه‌انداری شد خیاطی بلد نبودند، اما اکنون حرفه‌ای شده‌اند و در حال دوخت ماسک هستند ما در مکان بسیار ایزوله و امن ماسک‌ها را تولید می‌کنیم.

در پشت سنگر، جهادگران عرصه سلامت را کمک کنیم
صغری اسدی یکی دیگر از بانوان جهادگر بسیجی اظهار داشت: ما از جهادگران عرصه سلامت که تلاش‌های زیادی برای مبارزه با ویروس کرونا دارند، تشکر می‌کنیم.
 
وی افزود: وظیفه ما است در برابر مشکلی که در کشور پیش آمده همگی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با پیروزی و سربلندی از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.
 
اسدی عنوان کرد: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس بانوان در پشت سنگر مشغول به فعالیت و کمک به مدافعان کشور بودند، اکنون هم وظیفه داریم در پشت سنگر، جهادگران عرصه سلامت را کمک کنیم.
 
وی گفت: شش روز است در این کارگاه مشغول به دوختن ماسک هستیم و تا زمانی که نیاز باشد این کار را ادامه خواهیم داد.
 
اعلام آمادگی حوزه علمیه کرمان برای مقابله با ویروس کرونا
مرکز مشاوره حوزه علمیه کرمان همکاری خود را جهت کنترل بیماری کرونا در استان کرمان با دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد.
 
برگزاری کارگاه آموزشی برای مشاوران خواهر و برادر از اولین کار‌هایی بوده که از طرف حوزه علمیه برای مردم کرمان انجام شده است.

به گزارش رسا، مشاوران مرکز حوزه علمیه کرمان جهت آماده سازی به صورت کاملا جهادی برای ورود به مراکز درمانی و ارائه مشاوره به بیماران و همراهان فرستاده می‌شوند.
 
مرکز مشاوره حوزه علمیه کرمان برای همکاری همه جانبه با علوم پزشکی کرمان برای کنترل ویروس کرونا جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی داشته است./۱۳۸۰/ت303/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
سلام
عالی بود
خلاصه و مفید
1
0