۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۴۴۴۴۱
امام‌جمعه شیروان:

رعایت مسائل بهداشتی به همراه دعا و نیایش رافع بلای کرونا است

رعایت مسائل بهداشتی به همراه دعا و نیایش رافع بلای کرونا است
امام‌جمعه شیروان با تأکید بر ضرورت اهتمام همگانی برای قطع زنجیره کرونا، گفت: رعایت مسائل و توصیه‌های بهداشتی به همراه دعا و نیایش رافع بلای کرونا است.

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر ضرورت اهتمام همگانی برای قطع زنجیره کرونا، اظهار داشت: مردم در این خصوص با همکاری و مشارکت یکدیگر برای رفع بلا قربانی کرده و بین نیازمندان توزیع کنند و در آیین‌های آخر سال هم حضور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در این اوضاع باید ارتباط خود را با خدا قوی‌تر کنیم گفت: همه ادارات، نهادها و مردم هم همکاری لازم را برای شکست ویروس کرونا داشته باشند.

امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه سهم من از کرونا حضور نیافتن در تجمعات آخر سال است گفت: دعا و نیایش همراه با رعایت نکات بهداشتی برای رفع بلا مؤثر است.

حجت‌الاسلام تکمیلی با بیان اینکه مردم با ماندن در منزل می‌توانند زنجیره این ویروس را شکست دهند گفت: با توجه به عقاید و پایبندی به سنت‌های دیرینه مردم این دیار برای شرکت در آیین‌های آخر سال و برگزاری مراسم اموات و درگذشتگان و توزیع خیرات در آرامگاه‌ها حضور می‌یابند اما امسال با ذکر فاتحه و قرائت قرآن کریم از منزل یاد آنان را گرامی بدارند.

امام‌جمعه شیروان گفت: شکل دادن گروه‌های جهادی برای تهیه اقلام بهداشتی، تشکیل گروه‌های جهادی متشکل از روحانیون و بسیجیان برای آگاهی بخشی سالم در جهت مقابله با کرونا و اقدام جهادی بانوان در تهیه و دوخت ماسک و توزیع آن در بین مردم نشان از حس همدردی و همدلی و مشارکت و سهیم شدن آنان در کارهای خیرخواهانه است که واقعاً وصف‌ناپذیر است.

وی گفت: همچنین بین نیازمندان بسته‌های اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده برای استفاده شخصی آن‌ها در اختیارشان قرار داده شود.

گفتنی است، بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون ۱۰۰ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۷ تن نیز بر اثر آن جان باخته‌اند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات