۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۴۴۵۶۴
چگینی تشریح کرد؛

اقدامات بسیج جامعه زنان استان البرز در مبارزه با ویروس کرونا

اقدامات بسیج جامعه زنان استان البرز در مبارزه با ویروس کرونا
مسؤول بسیج جامعه زنان استان البرز گفت: خواهران بسیجی استان البرز در اقدامی خود جوش با فعالیت های متعدد جهادی به مقابله با کرونا پرداختند.

فاطمه چگینی مسؤول بسیج جامعه زنان استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اقدامات خواهران بسیجی بسیج جامعه زنان برای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: در زمینه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا خواهران بسیجی در نواحی، پایگاه‌ها و حوزه‌های مختلف بسیج استان البرز اقدامات فراوانی انجام دادند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه از جمله این اقدامات تهیه و توزیع ماسک نخ پنبه قابل شستشو در قالب طرح کرامت است، افزود: همچنین خواهران بسیجی گروه جهادی پایگاه شهید جهانی در محله مهربانی حصار با حضور در منزل برخی از مادران شهدا به خانه تکانی و ضدعفونی منزل مادران شهید و اهدای پک بهداشتی به همه خانواده شهدا پرداختند.

چگینی بیان کرد: در اقدامی خودجوش و آتش به اختیار خادمان بسیجی فاطمیه و مسجد اعظم مصباح کرج به ضد عفونی کردن فاطمیه پرداختند.

مسؤول بسیج جامعه زنان استان البرز با بیان اینکه دوخت ۸۰۰ گان و ۶هزار ماسک و توزیع در منطقه محروم مالک اشتر از دیگر اقدامات خوهران بسیجی در بسیج جامعه زنان استان البرز بوده است، ابراز کرد: توزیع ۲۰۰ پک بهداشتی به همراه بروشور و آموزش چهره به چهره در خصوص راه های پیشگیری از کرونا در حوزه ۲۱۸ حصارک کرج از دیگر اقدامات خواهران بسیجی در مبارزه با کرونا بوده است.

وی ادامه داد: توزیع ۳۰۰ سبد کالا به افراد و خانواده بی سرپرست، شامل گوشت گرم، مرغ، برنج، روغن و رب گوجه فرنگی توسط حوزه بسیج حصارک کرج و توزیع فقط ۲۰۰ بسته گوشت گوسفندی به خانواده های نیازمند از دیگر اقدامات خواهران بسیجی در این استان بوده است. همچنین در حال حاضر نیز روزانه حدود ۷۰۰ ماسک دوخته و در مناطق کم برخوردار حصارک توزیع می شود.

چگینی با بیان اینکه تهیه و تنظیم بروشور بابت آشنایی با ویروس کرونا توسط خواهران بسیجی در بسیج جامعه زنان استان از دیگر اقدامات بوده است که در بین خانوارها توزیع می‌شود، گفت: همچنین تعدادی از خواهران بسیجی متخصص برای ارائه خدمات پزشکی در چادرهای صحرایی اعلام حضور کردند.

مسؤول بسیج جامعه زنان استان البرز با اشاره به اهم اقدامات حوزه های خواهر مرکز محمد باقر(ع) و روستاهای جاده چالوس، بیان کرد: غبار روبی و ضد عفونی کردن برخی مساجد و حسینیه های داخل روستا توسط گروه های جهادی بسیج خواهران روستا‌‌‌‌، تشکیل ستاد بحران مقابله با کرونا در روستای کندر متشکل از شورا-دهیار- بسیج خواهران و برادران و... ، دوخت ماسک برای اهالی روستا توسط ۱۷گروه جهادی از خواهران، تست تب در ورودی برخی روستا از جمله کندر، تهیه ماسک و پخش آن بین مردم، ارسال نکات و عکس و فیلم های آموزنده در گروههای مختلف برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و حفظ سلامت روحی و روانی مردم از جمله اقدامات خوب خواهران بسیجی در این منطقه از استان البرز بوده است.

وی درباره مهمترین اقدامات حوزه های خواهر ناحیه نظرآباد استان البرز بیان کرد: در این منطقه از استان چهار کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شده است که تا امروز ۶۱۰۰ ماسک آماده کردند، همچنین جهت اطلاع رسانی خانه به خانه به توزیع بروشورهای آگاهی دهنده پرداختند.

چگینی درباره اقدامات حوزه های خواهر ناحیه ساوجبلاغ گفت: در این منطقه نیز خواهران بسیجی به بسته بندی و ارسال مواد غذایی برای افرادی پرداختند که با شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده اند.

مسؤول بسیج جامعه زنان استان البرز بیان کرد: همچنین با شیوع ویروس کرونا، خواهران بسیجی بسیج جامعه زنان در حوزه حضرت رباب پایگاه شهید نیری در قالب طرح سه‌شنبه های مهدوی به تهیه دستکش یک بار مصرف همراه با بسته های فرهنگی و اهداء میوه به رانندگان تاکسی و رفتگران زحمت کش شهر پرداختند. همچنین از دیگر اقدامات این خواهران تهیه و توزیع اقلام شب عید برای نیازمندان بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های شهدای رسالت، بسیج بنت‌الهدی، انسیه الحورا، شهیده طاهر هاشمی، ام ابیها، حضرت فاطمه(س)، حضرت آمنه(س)، ریحانة النبی، عفاف، حضرت خدیجه(س)، حوزه حضرت ام کلثوم قرارگاه سراج، حوزه حضرت معصومه(س)، حوزه حضرت محدثه(س)، حوزه حضرت زینب(س) و حوزه حضرت نرجس(س) ناحیه ساوجبلاغ همه در همکاری با یکدیگر در اقداماتی که برشمرده شد همکاری داشتند./813/ت302/ب1

اقدامات بسیج جامعه زنان استان البرز در مبارزه با ویروس کرونا

اقدامات بسیج جامعه زنان استان البرز در مبارزه با ویروس کرونا

اقدامات بسیج جامعه زنان استان البرز در مبارزه با ویروس کرونا

اقدامات بسیج جامعه زنان استان البرز در مبارزه با ویروس کرونا

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات