۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۴۴۵۷۲
طلاب تهرانی در میدان مبارزه با کرونا؛

از کمک به سوخت گیری در پمپ بنزین تا تیمم دادن جانباختگان در بیمارستان

از کمک به سوخت گیری در پمپ بنزین تا تیمم دادن جانباختگان در بیمارستان
حجت الاسلام مرادی گفت: اساتید و طلاب حوزه علمیه تهران بر طبق فتوای مقام معظم رهبری مشغول به حنوط و تیمم دادن جانباختگان ویروس کرونا در بیمارستان ها هستند.

حجت الاسلام حسن مرادی جانشین بسیج اساتید حوزه علمیه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از شکل گیری قرارگاه طلبگی برای مقابله با ویروس کرونا در تهران خبر داد و افزود: اساتید و طلاب حوزه علمیه تهران به صورت 24 ساعته در بیمارستان های پذیرای بیماران کرونایی بر طبق فتوای مقام معظم رهبری مشغول به امور حنوط و تیمم دادن جانباختگان ویروس کرونا هستند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به فعالیت های جهادی مجموعه نسیم رویش برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: فراخوانی برای ارسال نقاشی و دلنوشته به مدافعان سلامت داده شده است که تاکنون نزدیک به 300 اثر برای پرستاران و کادر درمانی کشور ارسال شده است.

جانشین بسیج اساتید حوزه علمیه تهران عنوان کرد: به همت مجموعه نائب الزیاره و با کمک های مردمی تاکنون حدود 15 گوسفند به نیت دفع بلا قربانی و برای تغذیه بیماران به بیمارستان ها فرستاده شده است.

وی به برپایی پویش "قدر دانیم" برای تقدیر از تلاش های کادر درمانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب و اساتید مدرسه درالحکمه تهران نیز ماموریت ضدعفونی کردن اماکن عمومی و معابر را بر عهده دارند.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه تعدادی از طلاب در آشپزخانه بیمارستان مسیح دانشوری مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: تعدادی از طلاب تهران نیز در حال آموزش هستند تا در صورت احداث بیمارستات های موقت به کادر درمانی کمک کنند.

جانشین بسیج اساتید حوزه علمیه تهران به فعایت طلاب حوزه علمیه امام خمینی اشاره کرد و افزود: این طلاب با حضور در پمپ های بنزین برای جلوگیری از در تماس بودن مردم با مکان های آلوده علمیات سوخت گیری را به صورت بهداشتی برای شهروندان انجام می دهند.

وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به حواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه، بیان داشت: طلاب مدرسه علمیه امام خمینی از ترجمه روان این دعا برای فضاسازی محله ها استفاده می کنند./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانی در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
الان هنگامه نبرد با ویروس کرونا است. خسته نباشید به برادران طلبه جهادی تهران
1
0