۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۴۴۵۸۲
تولیت مدرسه علمیه مروی:

صفت امید همواره باید در وجود انسان باشد

صفت امید همواره باید در وجود انسان باشد
آیت الله تحریری با بیان اینکه صفت امید همواره باید در وجود انسان باشد، گفت: همه خوبی ها باید در پرتوی دستور شرع مقدس باشد در غیر این صورت قطعا خیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، چهارشنبه شب به صورت پیام صوتی به تبیین فضائل ماه مبارک رجب پرداخت و گفت: اولیای الهی واقعیات عالم هستی را درک می کنند.

وی با بیان اینکه انسان در برابر پروردگار فقر محض است، ادامه داد: انسان‌های عادی نیز به فقر و نیازمندی خودشان توجه دارند اما همانند اولیای الهی آن فقر و نیازمندی و آن ذات غنی مطلق را درک نمی کنند.

آیت الله تحریری بیان داشت: انسان هنگام قرائت دعاهای ماه رجب به هر میزان به محتوای آن توجه کند و بسنجد تا چه اندازه آن محتواها در وجودش پیاده و نهادینه شده اظهار عجز و فقرش در پیشگاه خداوندمتعال بیشتر می شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه امید داشتن یکی از حالات مثبت وجودی انسان است، اظهار داشت: امید به زندگی و رسیدن به نیازمندی‌ها اگر در وجود آدمی نباشد قدم از قدم برنمی دارد.

وی افزود: اولیای الهی بارها متذکر شدند که انسان این امید را باید به چه کسی داشته باشد و اینکه تاکید داشتند انسان این امید را باید به آن کمال حقیقی داشته باشد که همه مخلوقات و عالم هستی را آفریده است. نیازهای وجودی انسان او را به سوی کمال حقیقی سوق می دهد در صورتی که آدمی به آن خیر مطلق توجه داشته باشد.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه همه دستورات اسلام خیر است، عنوان کرد: خداوند خیر مطلق است و در همه اوصافی که از خود ظهور می دهد خیر وجود دارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی تاکید کرد: همه خوبی ها باید در پرتوی دستور شرع مقدس باشد اگر جدای از دستورات الهی باشد قطعا خیر نیست؛ اگر انسان با انجام دستورات شرع مقدس به آثار خوبی دست یابد باید توجه داشته باشد این آثار خوب از ناحیه خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه صفت امید همواره باید در وجود انسان باشد، گفت: اما امید واقعی آن زمانی شکل می گیرد که انسان در مسیر کسب آن نیز قرار داشته باشد؛ اگر انسان چیزی را خوب بداند اما هیچ حرکتی برای رسیدن به آن انجام ندهد این تخیل امید است و امید نیست.

آیت الله تحریری ادامه داد: اگر ما خداوند متعال را خیر می دانیم باید بدانیم که او خیر است و یک حرکتی به سوی او داشته باشیم بنابراین این امید هنگامی در وجود آدمی حقیقت پیدا می کند که ما فعالیت های خودمان را در ارتباط و تبعیت از دین و اولیای الهی قرار دهیم./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانی در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات