۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۴۴۶۰۵
به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی؛

شماره 331 ماهنامه «پیام زن» منتشر شد

شماره 331 ماهنامه «پیام زن» منتشر شد
شماره 331 ماهنامه فرهنگی اجتماعی زن، خانواده و سبک زندگی با عنوان «پیام زن» ویژه بهمن ماه و اسفندماه 98 منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، شماره 331 ماهنامه فرهنگی اجتماعی زن، خانواده و سبک زندگی با عنوان "پیام زن" به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با مدیرمسؤولی مهدی علیزاده و سردبیری محمدعلی روزبهانی چاپ و روانه بازار شد.

این شماره از فصلنامه «پیام زن» در ۷ بخش نارنجستان، خانواده شهدای مدافع حرم، موفقیت، مجازستان، معنای زندگی، مشاوره و اندرونی تهیه و تنظیم شده است.

در بخش اول شماره 331 ماهنامه «پیام زن»، مطالبی با عناوین لوح خبر، گزارش، گمشده دیار غربت، زنگبار شهری با مدرسه های رنگارنگ، به وقت شام و تاریخ لباس بانوان آمده است.

«خانواده شهدای مدافع حرم» عنوان بخش دوم است که به مطالبی با عناوین مهمانی آسمانی ها، خاکی های آسمانی، دفاع از حرم در یک نگاه، سردار سال های جنگ، آلبوم و عاشقان اهل بیت(ع) پرداخته است.

سومین بخش این شماره ماهنامه «پیام زن»، به «مجازستان» اختصاص دارد که عناوین این بخش عبارتند از آلبوم مجازستان، این حرارت را زنده نگه داریم، ایرانی ها را دوست دارند، شهید طاهرنیا در اینستاگرام.

«موفقیت» عنوان بخش دیگر شماره 331 این ماهنامه است که عناوین این بخش برنامه های سرنوشت ساز، خواب ابدی، همراه اما بیراه  است.

بخش پنجم این شماره از ماهنامه «پیام زن» با عنوان «معنای زندگی» است که 5 مطلب با عناوین زندان بانی که اسیر زندانی شد، ده فرمان خردمندانه، خانه بدون ستون، نسیم خراسان شمالی و دریاکنار را شامل می شود.

دیگر بخش شماره 331 این ماهنامه به مبحث «مشاوره» اختصاص دارد که در این بخش به مطالبی با عنوان های خیاط تو کوزه افتاد، کتابدار سپید، سقف بالای سر، مرغ یک پا دارد، پرداخته شده است.

آخرین بخش این ماهنامه با عنوان «اندرونی» منتشر شده که مشتمل بر هشت مطلب: پژواک ناآرامی ها، تغذیه مدرسه، دانا بانو، آشپزی، خاطرات خواستگار نوشت دختر آقا، بسته پیشنهادی و... است.

در این ماهنامه، مطلبی با عنوان «عاشقان اهل بیت(ع)» منتشر شده که به "روایت همسران شهدای مدافع حرم" پرداخته و از تغییر و تحولات زندگی شخصی پس از شهادت عزیزانشان اشاره می کنند. در یکی از این مطالب می خوانیم، اول ابان 1394 روزی است که هرگز از خاطر مریم امجدیان نمی رود؛ ساعت هشت و نیم صبح روز تاسوعای حسینی، خبر آوردند که ابوذر امجدیان به جمع رفقای شهیدش پیوسته است. این خبر برای مریم خانم بسیار تکان دهنده و باورنکردنی بود. بعد از چهارسال، او باید از یار غارش جدا می شد و بار زندگی را تنهایی به دوش می کشید؛ با این که سه – چهار سالی از ان روز می گذرد، مریم خانم تمام لحظاتی را که با آقا ابوذر بوده است، ثانیه به ثانیه در ذهن دارد؛ لحظاتی که زیباترین و قشنگ ترین روزهای او بوده است. اخلاق بسیار خوب، تواضع، مهربانی، شوخ طبعی او مرا شیفته خود کرده بود. هیچ وقت ناراحت و عبوس نبود. حتی اگر کسی به او بدی می کرد، هرگز به دل نمی گرفت و بسیار مهربان و بخشنده بود. کم کم این اخلاقش را به من منتقل کرد و باعث شد تغییر کنم. تغییر رفتار مریم خانم حتی بعاد از شهادت همسرش هم ادامه داشت و سعی می کرد خود را بیشتر شبیه ابوذر کند.

دریکی دیگر از مطالب این ماهنامه، به برنامه های سرنوشت ساز پرداخته شده است که در این مطلب چند نکته مهم را برای آنهایی که برنامه ریزی ها را همیشه نیمه کاره رها می کنند، ارائه کرده و سپس راه و رسم اجرایی و عملیاتی کردن برنامه ریزی ها را مطرح می کند؛ در این مطلب می خوانیم که وقت خود را به خاطر وسواس رسیدن به عالی ترین برنامه هدر ندهید و برنامه شما نقشه راهتان است و توقع وقایع غیر منتشره را داشته باشید.

«همراه اما بیراه» عنوان یکی دیگر از مطالب مفید این ماهنامه است که در آن به نکاتی اشاره شده است که باید خانواده ها درباره استفاده کودکان از تلفن همراه بدانند. در بخشی از این مطلب آمده است: "اگر والدین تصمیم می گیرند و مناسب می دانند که در سنین پایین تر برای فرزندان شان تلفن همراه بخرند، باید کنار آن فهرستی از قوانین و محدودیت های استفاده از موبایل را هم تهیه کنند؛ برای مثال به این نکته ها دقت کنید: از ساعت هشت شب به بعد تلفن همراه را خاموش کنید، حق مکالمه با آن در اتاق در بسته را ندارید و هزینه استفاده از آن در ماه نباید بیشتر از پنج هزار تومان بشود و وقتی که همه اعضای خانوده دور هم جمع هستند نباید به بازی و استفاده از آن سرگرم باشید و وقتی که مهمان می آید و وقتی که به مهمانی می رویم حق استفاده از آن را ندارید و اگر بیش از سه بار این قوانین را رعایت نکردید، دیگر حق استفاده از موبایل را ندارید".

سیصد و سی و یکمین شماره ماهنامه «پیام زن» در ۹۶ صفحه و به مبلغ ۷۰۰۰ تومان ویژه بهمن ماه و اسفندماه ۹۸ منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت و اشتراک این نشریه می‌توانند به نشانی اینترنتی www.eshragh.ir با شماره تلفن ۳۷۷۳۳۳۰۵ - ۰۲۵ تماس حاصل کنند. /۸۲۲/ن ۶۰۱/ش

 

تایپ شده/// شماره 331 ماهنامه «پیام زن» منتشر شد

مهدی فلاحی
ارسال نظرات