۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۶۴۴۶۸۱
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت و گو با رسا:

هیچ عالمی با مسائل علمی و کارشناسی مخالفت ندارد

هیچ عالمی با مسائل علمی و کارشناسی مخالفت ندارد
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به تلاش‌ رسانه‌های بیگانه برای تخریب چهره قم، حوزه و روحانیت تأکید کرد که هیچ عالمی با مسائل علمی و کارشناسی مخالفت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، درباره قم هراسی های صورت گرفته در روزهای اخیر از سوی رسانه های بیگانه اظهار داشت: هدف دشمن از تخریب چهره قم و ایجاد تقابل میان معنویت و سلامت، مشخص بوده و به دنبال آن است که به منافع خود در خاورمیانه برگردد.

وی درباره ایجاد تقابل میان سلامت و معنویت از سوی دشمنان گفت: علت این تقابل هم آن است که کشوری مثل ایران را از دست داده اند و در منطقه هم در حال از دست دادن عراق هستند و منافعشان در سوریه و لبنان و یمن به خطر افتاده است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان این که دشمنان در دشمنی هایشان به دنبال منافع خود هستند، تصریح کرد: اگر گاو شیردهی مثل عربستان سعودی باشد، دشمنان وحشیانه ترین رفتارهایش طبق حقوق بین الملل است و اگر کشوری بخواهد منافع آنها به خطر بیندازد، کشور مشکل داری می شود.

وی با اشاره به بهانه تراشی دشمنان در مقابل ایران افزود: علت موفقیت ایران که توانسته است در طی چهار دهه اخیر، در منطقه دوام بیاورد و منافع دشمنان را به خطر بیندازد و مشکلاتشان را در منطقه بیفزاید، دینداری مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی قم را منبع تفکرات دینداری و تبلیغ دین در میان مردم دانست و اظهار داشت: دشمنان برای تخریب چهره قم در دنیا به هر مسأله ای تمسک می کنند.

وی ضمن تکذیب شایعاتی مبنی بر مخالفت علما با قرنطینه قم گفت: هیچ عالمی را سراغ نداریم که در مقابل مسائل علمی و کارشناسی برای مقابله با کرونا مخالفتی کند و یا محدویتی ایجاد کرده باشد، هیچ مسؤولی اصلا قرنطینه قم را مطرح نکرد که علما جلوگیری کرده باشند؛ این حرف ها، دروغ های بزرگی است که دشمنان ترویج کرده اند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به سرپیچی دیگر کشورها با نظرات کارشناسی در خصوص مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکا در خیلی از موارد، کارهایی اتفاق می افتد که بسیار مخالف نظرهای کارشناسی با مقابله با کرونا است ولی در خصوص آن رفتارها چیزی نمی گویند و در رسانه های خودشان به اجتماعاتی که در کشورهایشان برگزار می شود، نمی پردازند.

وی تحرکات اخیر رسانه های معاند را ناشی از در خطر افتادن منافع آنها در ایران عنوان کرد و افزود: بحث هایی که دشمنان در خصوص منافع مردم در خصوص کرونا مطرح می کنند، حقیقتاً بحث های کارشناسی و مقابله با کرونا نیست و به دنبال بهانه ای هستند که چرا ایران منافع آنها را در منطقه به خطر انداخته است و به اشکال مختلف به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که مردم فهیم در خصوص تحرکات دشمنان توجیه هستند، اظهار داشت: افراد فهیم هم در ایران و هم در دنیا توجیه هستند که این تحرکات دشمنان بهانه است و به دنبال تضعیف حرکتی هستند که منافعشان را در تمام دنیا به خطر انداخته است.

وی با اشاره به سخنانی از یکی از سیاستمداران آمریکایی درباره موفقیت ایران گفت: برخی از سیاستمداران آمریکایی رسماً گفته بودند که چین جرأت نداشت تا در مقابل ما بایستد و هند نمی توانست بر خلاف منافع آمریکا سخن بگوید و این کشورها از ایران یاد گرفتند که روی پای خودشان بایستند؛ آن فرهنگی که امام راحل بنیانگذاری کرد، دودمان استثمار و استعمار را در جهان به باد می دهد و دشمنان از این موضوع بسیار ناراحت هستند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
افرادی که بر بوق اختلاف دین با علم می دمند یا دوستان نادان هستند که دچار اشتباه محاسباتی اند و یا دشمنان آگاه هستند و از معاندان عنود دستور می گیرند.
0
0