۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۴۴۷۰۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

داشتن کشور قدرتمند در سایه جهش تولید محقق می‌شود

داشتن کشور قدرتمند در سایه جهش تولید محقق می‌شود
امام جمعه شهرکرد در پیام جمعه این هفته خود با تأکید بر اینکه امروز دنیا به توان مدیریتی ایران اذعان دارد، گفت: به یقین داشتن کشور قدرتمند در سایه جهش تولید محقق می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، به دلیل تعطیلی نماز‌های جمعه سراسر کشور به خاطر شیوع بیماری کرونا، در پیام جمعه این هفته خود با اشاره به ۲۵ رجب، سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و تقارن آن با آغاز سال جدید گفت: ان شاءالله در سال جدید حاجات همه مردم برآورده و به برکت باب الحوائج بلا‌ها از کشور دفع شود.

امام جمعه شهرکرد با تبریک عید نوروز و همچنین در پیش بودن عید مبعث اظهار کرد: این سومین جمعه‌ای است که اجتماع بزرگ مردم در نماز روز جمعه به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌شود؛ از آنجایی که خطبه‌های جمعه عمدتا ذکر است و ذکر و تذکر شامل امر و نهی، ارشاد و توبیخ، بیان ضعف‌ها و قوت‌ها می‌شود، افرادی خطبه‌های نماز جمعه را مانع اهداف خاص خود و حزب و گروهشان می‌دانند، به همین دلیل این فرصت را برای رفتار‌های خود بهتر تلقی می‌کنند و شاید به این خیال باشند که تذکر دهنده‌ای وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تذکرات جمعه به هیچ عنوان تعطیل شود، خاطرنشان کرد: بیان این تذکرات با استفاده از رسانه و فضای مجازی باید در قالب پیام جمعه و به صورت مستمر بیان شود و این از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با بیان اینکه مشارکت همگانی برای خلاصی از شر این ویروس منحوس لازم و ضروری است، افزود: به یقین ترک سفر، دید و بازدید‌ها و مهمانی‌ها چندان آسیبی وارد نمی‌کند، اما ارتباط و رفت و آمد در چنین شرایطی تضییع حقوق دیگران است.

وی با اشاره به اینکه حق الناس به مراتب مهمتر از حق الله است، گفت: در قیامت مهمترین گردنه‌ای که عبور انسان را غیرممکن می‌سازد، حق الناس است؛ قطعا تا رضایت مردم حاصل نشود، عبور از این گردنه ممکن نیست و این امر یه سادگی میسر نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مشارکت در این شرایط جهاد فی سبیل الله است، ابراز کرد: به یقین این مشارکت به اجر نمی‌ماند؛ تحمل این سختی‌ها پاداش دارد و در پی آن گشایش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان و تلاشگران بیمارستان اعم از پزشک و پرستار جمعیتی محدود هستند و کار آن‌ها نیز تخصصی است، خاطرنشان کرد: قطعا هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد، تربیت پزشک و پرستار نیز زمانبر است؛ بنابراین اگر بلیّه کرونا طولانی شود، توان مجموعه درمان کشور کم و ضعیف می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه نباید به گونه‌ای عمل کنیم که حضور این ویروس در کشور طولانی شود، ادامه داد: بیایید با مشارکت عمومی سبب شویم این بلیّه هر چه زودتر از کشور رخت بربندد و به یقین این امر مهمترین ضرورت امروز کشور است.

وی با اشاره به حضور پرتوان گروه‌های حهادی در عرصه مبارزه با ویروس کرونا در کشور به عنوان پشت صحنه و تأمین تدارکات و همچنین ارائه خدمات بهداشت محیط اظهار کرد: نباید این گروه‌ها مورد بی مهری قرار گیرند؛ اگر می‌خواهیم ظرفیت عظیم آن‌ها را مدیریت کنیم باید حتما با رعایت ادب، شأن و حرمت آن‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گروه‌های انقلابی و جهادی را بالاترین ظرفیت برای آبادانی کشور دانست و افزود: این گروه‌ها یار و یاور دولت و نظام هستند؛ بنابراین باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی نیز باید عنایت داشته باشند که بلیّه کرونا تنها با مدیریت ستادی و به هم پیوستگی ریشه کن می‌شود، گفت: هماهنگی همه گروه‌ها برای ریشه کنی این ویروس منحوس با ستاد کشوری لازم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، وحدت، همگرایی و همدلی را مهمترین ضرورت امروز کشور بیان کرد و افزود: نگاه‌های سیاسی، حربی و به جان هم افتادن‌های بی حاصل همیشه برای کشور مضر بوده است؛ به یقین این نگاه‌ها در شرایط کنونی کشور ضرر بسیار زیادی دارد و سبب هدر رفت توانمندی‌ها می‌شود که باید به شدت از آن پرهیز کرد.

وی ائمه جمعه را خط مقدم بیان انتقاد‌های سازنده برای اصلاح امور کشور دانست و گفت: به یقین در شرایط کنونی بیان ضعف‌ها و انتقاد‌ها از سوی ائمه جمعه نیز به گونه‌ای است که گذر از شرایط موجود را سخت نکند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» ابراز کرد: قطعا همه تلاش خواهیم کرد و پای کار خواهیم بود تا با جهش تولید یک کشور و امت مقاوم داشته باشیم و این شدنی است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه امروز دنیا به توان نظامی، دفاعی، پزشکی و عرصه مدیریت‌های کشوری ما اذعان دارد، گفت: به یقین داشتن کشور قدرتمند در سایه جهش تولید محقق می‌شود. /۹۴۵۷// ۳۰۱/خ
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات