۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۴۴۷۲۱

ادامه اعتراضات گسترده علیه سیاست‌های مودی

ادامه اعتراضات گسترده علیه سیاست‌های مودی
تلاش های دولت هند برای پایان دادن به اعتراضات گسترده مردمی به بهانه کرونا ناکام ماند و هزاران نفر در شهرهای مختلف علیه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر در شهرهای مختلف هند از جمله چنئی به خیابان ها آمده و علیه قانون بازنگری تابعیت (تبعض مذهبی) شعار سردادند.

معترضین با استفاده از سربندهایی که روی آن نه به قانون بازنگری تابعیت نوشته شده بود خشم خود را از تلاش دولت هند برای دو دسته کردن کشور نشان دادند.

آنها تصریح کردند: شیوع کرونا باعث نمی شود ما به دولت هند اجازه دهیم مقاصد خود را در خصوص طبقاتی کردن جامعه پیش ببرد و مسلمانان را به حاشیه بکشاند.

از سوی دیگر معترضین به قانون تبعیض مذهبی که طبق آن غیر هندی ها به شرط مسلمان نبودن می توانند تابعیت هندی بگیرند در دهلی نو نیز تحصن خود را ادامه دادند.

هزاران نفر که در شاهین باغ از حدود 2 ماه پیش گردهم آمده‌اند تاکید کردند: هرگز از ترس کرونا حاضر نیستیم آبروی خود را معامله کنیم و اجازه دهیم که به صورت رسمی علیه مسلمانان قانونی تصویب شود.

این در حالی است که دولت هند ابتدا تلاش داشت این قانون را طوری جلوه دهد که گویا علیه یک مذهب خاص نیست ولی پس از ناکام شدن تلاش کرده بود به بهانه کرونا به اجتماعات مردمی خاتمه دهد.

اعتراضات مسلمانان هند پس از مسلمان کشی های فجیعی که هم زمان با سفر ترامپ رخ داد به شدت افزایش یافته و دولت هند را نیز تحت فشار قرار داده است./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات