۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۴۴۷۳۶
آیت الله ری شهری:

مردم برای قطع زنجیره کرونا همت کنند

مردم برای قطع زنجیره کرونا همت کنند
آیت الله ری شهری گفت: وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی آحاد جامعه آن است که مانع شیوع ویروس منحوس کرونا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدمحمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در برنامه سال تحویل که به صورت مجازی در همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: ایرانیان از دیرباز نخستین روز فروردین ماه را عید می دانند و این عید اعتباری است.

وی عید نوروز را عید مادی و عید سعید قربان و فطر را عید معنوی خواند و ادامه داد: نوروز حقیقی آن روزی است که انسان مرتکب گناه نشود چرا که گناه انسان را از کمال باز داشته و مانع سعادت او می شود.

آیت‌الله ری شهری به تبیین دلایل بسته شدن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پرداخت و ابراز کرد: این اقدام بر اساس انجام وظیفه و به منظور مبتلا نشدن مردم به ویروس کرونا صورت گرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر اقدامی که مانع گسترش این ویروس شود حسنه و هر کاری که موجب شیوع این ویروس منحوس باشد گناه محسوب می شود. همه مردم وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی دارند که مانع شیوع این ویروس منحوس شوند.

وی با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع)، گفت: حضرت فرمودند: انسان نادان همواره در حال افراط و تفریط است، افراط و تفریط دو راه انحرافی هستند که انسان را از مسیر صراط دور می کند.

آیت‌الله ری شهری ادامه داد: کسانی که از ائمه اطهار(ع) پیشی می گیرند و یا از آن بزرگواران عقب می مانند دچار افراط و تفریط می شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: متاسفانه برخی افراد با بسته شدن اماکن مقدسه اقدام به برخی شیطنت ها کردند و فرصتی برای تغذیه رسانه های بیگانه بخصوص سعودی ها فراهم آوردند.

وی با تاکید بر اینکه همه امور در عالم هستی با اراده الهی انجام می شود، ابراز کرد: خداوند خواسته که شفا در دارو باشد برای همین دارو وسیله شفابخش الهی به شمار می رود اما در کنار دارو انسان نباید از دعا و توسل غفلت کند در حالی که وهابیت ملعون به این امر شبهه وارد می کنند.

آیت‌الله ری شهری در پایان با اشاره به اینکه تمام افعال اهل بیت(ع) براساس حکمت الهی است، خاطرنشان کرد: منازل اهل‌بیت(ع) مکان ذکر هستند برای همین مومنان به واسطه آن بزرگواران از خداوند استعانت می جویند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فردوسیان
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴
توصیه معنویت و رعایت بهداشت سفارش علما و مراجع عدم مسافرت عیدانه را رعایت کنیم.
0
0