۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۶۴۴۷۴۱
حجت الاسلام والمسلمین زمانی در گفت و گو با رسا:

مسؤولان برای آسیب‌های کرونایی به طبقات محروم و ضعیف جامعه تدبیر کنند

مسؤولان برای آسیب‌های کرونایی به طبقات محروم و ضعیف جامعه تدبیر کنند
مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه با اشاره به تأثیرات کرونا بر ابعاد مختلف زندگی مردم، خواستار برنامه ریزی دقیق و جدی مسؤولان برای مقابله با آسیب‌ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، بر لزوم اهتمام همگانی برای مقابله با کرونا تأکید کرد و اظهار داشت: در یک نظام اسلامی گر چه هر یک از دستگاه ها، صنف ها و طبقات اجتماعی مسؤولیت خاص و معینی دارند اما وقتی که یک بحران اجتماعی پیش می آید و عموم جامعه دچار مشکلی می شوند، تمامی سازمان ها، اصناف و طبقات باید دست به دست هم داده و کار مشترکی را نسبت به درمان مشکل جامعه آغاز کنند.

وی با بیان این که بحران کرونا یکی از آن بحران هایی است که مشارکت همگانی را می طلبد، گفت: در بحران کرونا گرچه وزارت بهداشت هم برای پیشگیری و هم درمان پرچمدار است اما به تنهایی قادر نیست که مسأله بهداشت و درمان را حل کند، بلکه این بحران ابعاد دیگری دارد که حل آن ابعاد و معضلات نیازمند ورود دیگر دستگاه ها است.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه با اشاره به ابعاد غیر طبی بحران کرونا تصریح کرد: یکی از ابعاد این بحران، بعد روحی و روانی جامعه است که بخشی از جامعه به دلیل احساس خطر شدید تاحدودی دچار افسردگی، یأس و ترس شده و اگر این مسأله درمان نشود، خود نیز بیماری روانی را به دنبال خواهد داشت.

وی بر لزوم ورود همه نهادها به میدان مبارزه با کرونا تأکید کرد و افزود: طبعا لازم است که سازمان ها و طبقات اجتماعی فکری، فرهنگی، حوزویان، دانشگاهیان، متخصصان، روانشناسان و رسانه ها به فکر درمان این بعد از ابعاد بحران باشند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به جنگ شناختی دشمن اظهار داشت: دنیای استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران و اسلام در دنیا وارد یک جنگ شناختی شده اند و ایران ستیزی، قم ستیزی و روحانیت ستیزی و اسلام ستیزی را شروع کرده اند؛ علاوه بر این ها ایجاد شبهه در باورهای دینی می کنند و ده ها شبهه را در سایت ها و فضاهای مجازی داخلی و خارجی در جامعه ما ایجاد کرده اند تا بنیاد ایمان جامعه ما را مقداری متزلزل کنند؛ طبعا مؤسسات علمی مانند حوزه ها و دانشگاه ها و نخبگان جامعه باید نسبت به تهیه پاسخ هایی عالمانه اقدام کنند و به این شبهات مطرح شده پاسخ دهند.

وی با اشاره به تأثیر شیوع کرونا بر اقتصاد کشور گفت: شیوع کرونا در بعد اقتصادی یکی سری از عوامل نامطلوب از جمله کاهش در آمد کسبه جزء، کارگران روزمزد، کاهش تولید داخلی، کاهش روابط بازرگانی و... را به همراه دارد که طبعاً لازم است اقتصاددانان جامعه اعم از وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مرکز اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه همراه با انجمن علمی اقتصاد حوزه راجع به درمان این پیامدها، تدبیر و برنامه ریزی کنند.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه درباره بعد سیاسی بیماری کرونا تصریح کرد: بعد دیگر بحران کرونا، بعد سیاسی است که از نظر روابط بین المللی طبعاً دشمنان جهانی ما نسبت به ایجاد چالش هایی اقدام کرده اند تا روابط برخی از کشورها را با ایران بکاهند که وزارت خارجه متکفل است تا ابعاد این مسائل را بررسی و راهکارهایی را تعیین کند.

وی با ابراز امیدواری برای شکست کرونا توسط ملت ایران افزود: اینها برخی از ابعاد این بحرانِ به ظاهر پزشکی و سلامت است که امیدواریم این ابعاد حل شود البته برای درمان هر یک از آنها راهکارهای متعددی وجود دارد؛ مثلاً برای درمان کاهش درآمد طبقات محروم، قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا تشکیل شده و افراد خیر با برخی از علمای حوزه و با همکاری سپاه به شناسایی خانواده هایی پرداختند که آسیب های بیشتری را به دلیل درآمد کمتر متحمل شده اند و برای اینها سبدهای ارزاق را از خیرین تهیه کرده اند و محترمانه درب منزل افراد شناسایی شده می رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم اظهار داشت: با توجه به این که این بحران کرونا دارای ابعاد متعدد است، رهبر معظم انقلاب فرمان جدی صادر کردند که دستگاه های مختلف این نظام تمام قامت برای مواجهه منطقی با این بحران قیام کنند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
دمتون گرم اینو میگن دلسوزی برای مردم
0
0