۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸
کد خبر: ۶۴۴۸۲۴
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

وزارت کشور ناهماهنگی بین استان‌ها در مقابله با کرونا را رفع کند

وزارت کشور ناهماهنگی بین استان‌ها در مقابله با کرونا را رفع کند
رییس کل دادگستری خراسان شمالی با انتقاد از نقش ضعیف وزیر کشور در هماهنگی استان‌ها، گفت: باید وزارت کشور ناهماهنگی بین استان‌ها در مقابله با کرونا را رفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، شنبه در ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای سند جامع مقابله با کرونا در استان اظهار کرد: مشکل بزرگی در موضوع مقابله با کرونا در کشور مشاهده می‌شود که آن عدم هماهنگی و انسجام ستاد ملی کرونا است.

وی با اشاره به وجود عدم انسجام در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: عدم هماهنگی میان استان‌ها نشان از نقش ضعیف وزیر کشور است و باید وزیر پیگیر رفع ناهماهنگی‌های در کشور باشد.

حجت‌الاسلام جعفری برخی مشکلات موجود در استان‌ها در مقابله با کرونا را متأثر از عدم هماهنگی ستاد ملی دانست و افزود: عدم تأمین و اجازه تهیه اقلام بهداشتی از استان‌های دیگر نسبت به هم مشکلی است که باید ستاد ملی و وزیر کشور وارد شود و پیگیری کند.

رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی مدیران استانی را پای‌کار مقابله با شیوع کرونا در استان توصیف کرد و ادامه داد: چرا باید این مشکلات باشد و نه اینکه باید وزیر کشور پیگیر رفع آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه در استان پای‌کار هستند اما درجایی که موضوع فرا استانی می‌شود، علی رفم مجوز وزارت بهداشت اما استان مبدأ مانع از انتقال کالا به این استان می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری بابیان اینکه وزیر کشور چه جایگاهی در ستاد ملی کرونا دارد افزود: بسترسازی هماهنگی میان استان‌ها و استانداران در ستادهای استانی باید انجام شود اما این‌طور نشده است.

وی با انتقاد نسبت به عدم برآورده شدن نیازهای بهداشتی استان گفت: ما برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم اما در ستاد ملی کرونا و وزارت کشور به‌عنوان نقش اساسی در هماهنگی استان‌ها باید وارد شود و تاکنون ضعیف بوده است و مسئولان و آقایان باید جواب بدهند.

رییس‌کل دادگستری همچنین نسبت به برخی کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌ها در اجرای ستاد استانی مقابله با کرونا انتقاد کرد و افزود: برخی از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا اجرایی نشده که تذکرها و هشدارهای لازم باید داده شود و با انجام رصدهای موردنیاز، پیگیری اجرای آنان مدنظر باشد.

گفتنی است، تاکنون ۱۳9 نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۴ نفر نیز فوت کرده‌اند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات