۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۶۴۵۰۱۴

توزیع ۶۳۰۰ بسته بهداشتی بین نیازمندان استان سمنان

توزیع ۶۳۰۰ بسته بهداشتی بین نیازمندان استان سمنان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان گفت: بالغ‌بر ۶ هزار و ۳۰۰ بسته شامل اقلام ضدعفونی و بهداشتی به همت هیأت‌ امنای بقاع متبرکه این استان تهیه و بین اقشار نیازمند توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی اظهار کرد: در راستای اجرای ویژه‌برنامه آستان مهربانی و با هدف کمک به اقشار نیازمند، بالغ‌بر ۶ هزار و ۳۰۰ بسته شامل اقلام ضدعفونی و بهداشتی به همت هیأت‌ امنای بقاع متبرکه استان سمنان تهیه و توزیع شد.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر تقویت کارکردهای اجتماعی و خیریه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی و کمک به اقشار بی‌بضاعت، کم‌بضاعت و محرومان و همچنین بر اساس رسالت ذاتی سازمان مبنی بر اجرای نیات واقفان خیراندیش، اجرای برنامه دست‌های مهربانی امسال پیش از آغاز سال جدید جهت اجرا به ادارات اجرایی و هیأت‌ امنای بقاع متبرکه ابلاغ شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس، لزوم رعایت بهداشت شخصی توسط افراد، پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی برنامه آستان مهربانی، به همت هیأت‌ امنای بقاع متبرکه استان و با استفاده از ظرفیت موقوفات، بقاع متبرکه و ظرفیت‌های مردمی به خصوص هیأت امنا، خیران، متولیان و تشکل‌ها و مؤسسات نسبت به تهیه و آماده‌سازی پک‌های بهداشتی و توزیع بین اقشار نیازمند اقدام شد.

حجت‌الاسلام‌ تدینی تصریح کرد: از ابتدای اعلام شیوع کرونا ویروس در کشور و استان سمنان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در هماهنگی کامل با ستاد مبارزه با کرونای استان بوده است و نسبت به لغو کلیه برنامه‌ها و تجمعات در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه استان سمنان به‌صورت مستمر شست‌وشو و ضدعفونی می‌شود، گفت: در حال حاضر نیز بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا تا اطلاع ثانوی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان تعطیل هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه بهترین شیوه جلوگیری از شیوع این ویروس، قطع زنجیره انتقال است، خاطرنشان کرد: لازم است همه ما بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در خانه‌ها بمانیم و بدین طریق جلوی پخش شدن این ویروس در جامعه را بگیریم./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات