۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۴۵۲۶۹
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در گفت و گو با رسا:

جهش تولید منجر به اقتدار اقتصادی می‌شود | دولت دست از تصدی گری بردارد

جهش تولید منجر به اقتدار اقتصادی می‌شود | دولت دست از تصدی گری بردارد
نماینده خبرگان با تأکید بر این که جهش تولید منجر به اقتدار و استقلال سیاسی و اقتصادی کشور می شود، از دولت خواست از تصدی گری در امور اقتصادی دست بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در باب اهمیت جهش تولید اظهار داشت: در آموزه های قرآنی و روایی و سنت و سیره پیشوایان معصوم(ع) بر امر تولید بسیار تأکید شده است؛ در آیه 61 سوره هود بر این مسأله تأکید شده که خداوند شما را بر روی زمین آفرید و از شما خواست که به عمران و آبادی زمین بپردازید؛ عمران و آبادانی جهان خواست خدای متعال است و این مسأله بیش از همه در گرو تولید و توسعه اقتصادی است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: حضرت فرمودند هر کسی که آب و خاکی بیابد و با این وجود دچار فقر شود، خدا او را از رحمتش دور می کند؛ کشورمان از لحاظ مادی و معنوی از کشورهای شاخص جهان است و شاید هیچ کشوری به این اندازه از امکانات بالفعل و بالقوه برخوردار نباشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری منشأ عدم بهره گیری از امکانات کشور را کوتاهی افراد جامعه دانست و تصریح کرد: با وجود این مقدار استعداد و امکانات، اگر مردم و دولت در تولید ثروت و ایجاد اشتغال تلاش نکنند، ایراد از ما است و ما کوتاهی کرده ایم.

جهش تولید منجر به اقتدار و استقلال سیاسی و اقتصادی کشور می شود

وی جهش تولید را زمینه ای برای رفع فاصله طبقاتی عنوان کرد و افزود: جهش تولید دارای آثار بسیار فراوانی است و سبب ایجاد اشتغال و نشاط و سرزندگی در جامعه می شود و زمینه ازدواج فراهم خواهد شد،  همچنین تولید فراوان و ایجاد ثروت مانعی در برابر معضلات و آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد و طلاق است و منجر به اقتدار و استقلال سیاسی و اقتصادی کشور و رفع فاصله طبقاتی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به نقش سه قوه و مردم در جهش تولید اشاره کرد و اظهار داشت: جهش تولید الزاماتی دارد که به قوای سه گانه به خصوص دولت مربوط می شود و برخی دیگر در ارتباط با عملکرد مردم است.

بسیاری از قوانین و مقررات موجود مانع ایجاد تولید است

وی با بیان این که بسیاری از قوانین و مقررات موجود بروکراسی بوده و مانع ایجاد تولید است، گفت: آنچه که به عملکرد دولت در جهت تحقق شعار سال بر می گردد، آن است که حتی الامکان باید موانع تولید را بر طرف کند؛ بسیاری از قوانین و مقررات موجود بروکراسی بوده و مانع ایجاد تولید است؛ گاهی برای گرفتن مجوز و انجام تفاهم نامه گرفتاری های فراوانی وجود دارد که اصلاً کسی به دنبال پیگیری این کارها نیست و باید قوانین شفاف و این کاغذ بازی رفع شود. 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم حمایت دولت از تولید کنندگان تصریح کرد: دولت باید تولیدگران موفق و کسانی که ایجاد اشتغال می کنند را از طریق دادن وام و اعطای امکانات حمایت کند.

دولت باید از تصدی گری دست بر دارد

وی بر ضرورت پرهیز دولت از ورود مستقیم در امور تأکید کرد و افزود: دولت باید از تصدی گری دست بر دارد و در کارها به صورت مستقیم ورود نکند، بلکه بیشتر هدایت، حمایت و نظارت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان این که تولید باید در دست مردم به خصوص جوانان جویای کار، متخصص و تحصیلکرده باشد، اظهار داشت: اگر دولت به همان هدایت و حمایت اکتفا و تصدی را به مردم محول کند، به زودی شاهد شکوفایی اقتصاد و جهش تولید بوده و جامعه شاهد برکاتی خواهد بود.

وی ضمن بیان هشداری مبنی بر این که شعار سال نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: علی رغم مشکلات شیوع کرونا، این شعار نباید مورد غفلت و بی اعتنایی قرار بگیرد، بلکه بایستی پیگیری و به نحو احسن محقق شود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات