۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۴۵۲۸۲
حجت الاسلام حیدری:

جهش تولید، نجات بخش اقتصاد کشور است

جهش تولید، نجات بخش اقتصاد کشور است
مدیر کل اوقاف مازندران توجه به مسأله تولید را نجات بخش اقتصاد کشور دانست و گفت: این مسأله مم در سایه وحدت و همدلی همه بخش‌های اجرایی کشور و آحاد جامعه محقق می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار کرد: توجه به مسأله تولید می‌تواند راه‌گشا و نجات بخش اقتصاد کشور باشد و این در سایه وحدت و همدلی همه بخش‌های اجرایی کشور و آحاد جامعه محقق می‌شود.

وی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا در کشور با همراهی دیگر نهاد‌ها از جمله استانداری با تشکیل ستاد پدافند غیرعامل در اداره کل و ادارات تابعه شروع به مبارزه با این ویروس منحوس کرده است، افزود: با اقدام جهادی ۱۲ کارگاه تولید ماسک در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران جهت برطرف کردن کم‌بود ماسک در استان راه‌اندازی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تجمع هنگام توزیع ماسک، خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مقابل درب خانه‌های شهروندان، ایستگاه‌های تاکسی و مراکز درمانی اقدام به اهدای ماسک کردند.

این مسؤول تصریح کرد: کارگاه‌های تولید ماسک با همکاری خواهران بسیجی و خادمین آستان مقدس امامزادگان مازندران راه‌اندازی شده است که بستگی به ظرفیت آن بقعه متبرکه و نیروی کار، روزانه ماسک تولید و بین مردم توزیع می‌شود.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه آستان مقدس امامزادگان مازندران روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی و از برگزاری هرگونه مراسم، تجمع و توزیع غذای نذری جلوگیری می‌شود، گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده درب مساجد، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران بسته شده و تا اطلاع ثانوی ورود زائران به اماکن مذهبی ممنوع است.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی تا اطلاع ثانوی امکان پذیرش مسافرین و زائرین در امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران وجود ندارد و از این رو اسکان زائران و مسافران در زائرسرا‌های بقاع متبرکه ممنوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار مورد ضدعفونی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان از سوی خادمین انجام شده است، خاطرنشان کرد: سطوحی که مردم با آن تماس دارند، کفشداری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، جامهری، فرش، ضریح، ورودی و خروجی بقاع متبرکه استان روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی شدند.

حجت الاسلام حیدری از کمک ۱۵۰ میلیون تومانی اوقاف جهت درمان بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای نیت واقفین ۶۸ میلیون تومان از محل موقوفات متصرفی بابل، ۵۰ میلیون تومان از محل موقوفه صراف، ۱۶ میلیون تومان جهت خرید کپسول اکسیژن از محل موقوفه غیرمتصرفی حیدری و ۱۶ میلیون تومان از موقوفات سایر شهرستان‌ها به ستاد مبارزه با کرونا و گروه‌های مردمی مبارزه با این ویروس اهدا شده است.

وی از اهدای دو هزار عدد ماسک بهداشتی به ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان‌های مازندران خبر داد و افزود: در شهرستان‌های ساری، آمل، بابل، نور و رامسر ماسک‌های تولید شده به ستاد مبارزه با کرونا اهدا شده تا در بیمارستان‌ها و اماکنی که این ستاد صلاح داشته بین پرستاران، بیماران و مردم توزیع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: امیدواریم بتوانیم گامی کوچک در راستای کمک به کادر خدوم بهداشتی و درمانی استان مازندران و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز آن‌ها برداریم.

حجت الاسلام حیدری یکی از نیات روز جامعه برای ایجاد وقف‌های جدید را خرید تجهیزات درمانی و بهداشتی برای بیمارستان‌ها اعلام کرد و گفت: واقفان و خیران نیک‌اندیش می‌توانند با وقف بخشی از اموال خود به بخش سلامت جامعه کمک کنند تا در شرایط امروز جامعه مورد بهره‌گیری قرار گیرد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات