۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۴۵۳۲۲
با اعلام رسمی IOC؛

بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو به تعویق افتاد

بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو به تعویق افتاد
با اعلام رسمی کمیته بین المللی المپیک مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو در پی شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاري رسا، کمیته بین المللی المپیک (IOC) امروز سه شنبه رسماً با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بازی‌های المپیک توکیو که قرار بود تابستان امسال برگزار شود به خاطر شیوع ویروس کرونا و نگرانی کشورهای مختلف به تعویق افتاده است. این تصمیم شامل حال بازی های پارالمپیک توکیو هم می شود.

در این بیانیه آمده است که توماس باخ رئیس IOC به همراه آبه شینزو نخست وزیر ژاپن جلسه‌ای را در این ارتباط برگزار کرده و تصمیمات لازم گرفته شده است.

طبق اعلام IOC مقرر شد این بازی‌ها حدود یک سال به تعویق بیافتد ولی نباید دیرتر از تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار شود. در بیانیه IOC هنوز تاریخ جدید تعیین نشده است اما روزنامه AS اسپانیا مدعی شد این بازی ها در روزهای ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۱ میلادی (۲ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

در جلسات برگزار شده این موضوع مطرح شده است که بازی های المپیک توکیو می تواند در این شرایط سخت و دشوار پرتوی امیدی در جهان بگشاید و تابش المپیک می تواند نوری برای انتهای این تونل باشد. 

همچنین مقرر شد تا این بازی ها (حتی در صورت برگزاری در سال ۲۰۲۱)  نام المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را حفظ کند.

این در حالی است که طی دو روز گذشته کشورهای کانادا و استرالیا اعلام کرده بودند در صورت برگزاری المپیک در تابستان ۲۰۲۰ در این بازی‌ها شرکت نمی‌کنند.

کشور ایران هم در نامه‌ای به کمیته بین المللی المپیک خواهان تعویق این بازی‌ها شده بود./1360/

ارسال نظرات