۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۶۴۵۴۲۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی بر همگان واجب است

رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی بر همگان واجب است
آیت الله اسلامیان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی بر همگان واجب است، گفت: باید سفر و دید و بازدید‌های نوروزی به زمان دیگری موکول شود.
آیت الله علیرضا اسلامیان، نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز سال جدید و شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور اظهار کرد: به یقین در خانه ماندن تنها راه قطع دامنه شیوع این بیماری منحوس است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی با توصیه به اینکه باید سفر و دید و بازدید‌های نوروزی به زمان دیگری موکول شود، خاطرنشان کرد: مردم از طریق فضای مجازی و به صورت تلفنی جویای احوال یکدیگر شوند تا ان شاءالله با ریشه کنی ویروس کرونا شرایط به حالت عادی برگردد.

آیت الله اسلامیان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی بر همگان واجب است، گفت: به فتوای برخی از مراجع در چنین شرایطی سفر کردن، معصیت است.

وی با اشاره به شرایطی که ویروس کرونا برای کشور به وجود آورده است و برخی از مردم در بحث معیشت با مشکل جدی مواجه شده اند، ابراز کرد: امسال باید دستگیری از مستمندان و خانواده‌های آبرومند را بیشتر مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نباید از نقش عوامل معنوی برای رفع این بلایی که گریبان جامعه را گرفته است، غافل شویم، افزود: اینکه دنبال دارو و توصیه‌های بهداشتی و درمانی باشیم حکم عقل و دین است، اما نباید یادمان برود اثر و درمان تنها از سوی اراده خداوند متعال است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه استفاده از دارو، درمان پزشکی و توسل به باری تعالی و ائمه معصومین در مقابل یکدیگر نیستند بلکه در کنار هم هستند، ابراز کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود هیچ گونه اجتماعی در کشور نباید برگزار شود؛ دلیل لغو مراسمات دینی و اجتماعات مذهبی و بسته شدن مکان‌های زیارتی و معنوی نیز همین عامل بوده است.

وی با بیان اینکه خود ائمه نیز برای درمان به پزشک مراجعه می‌کردند حتی در صورت نبود پزشک مسلمان پیش طبیب غیرمسلمان می‌رفتند، ادامه داد: در حال حاضر باید طبق دستورات پزشکان، متخصصان و مسؤولان بهداشتی عمل کنیم و از هر اقدامی که سبب گسترش این ویروس منحوس می‌شود جلوگیری کنیم و اثر را از خدا بخواهیم.

آیت الله اسلامیان با تأکید بر اینکه در این بحران باید به امام زمان (عج) متوسل شویم و تنها از ایشان بخواهیم، خاطرنشان کرد: در این روز‌های کرونایی از خواندن زیارت عاشورا و هدیه کردن ثواب آن به مادر امام زمان (عج) غافل نشویم چراکه بسیار راهگشا است. /۹۴۵۷/ت210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کل کل
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
رسیدگی به خانواده شهدا در اولویت باشد.
0
0
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
افرادی که بر بوق اختلاف دین با علم می دمند یا دوستان نادان هستند که دچار اشتباه محاسباتی اند و یا دشمنان آگاه هستند و از معاندان عنود دستور می گیرند.
0
0