۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۴۵۴۳۲
امام‌جمعه موقت بجنورد:

سخنرانی نوروزی رهبری راهگشای شؤون مختلف جامعه است

سخنرانی نوروزی رهبری راهگشای شؤون مختلف جامعه است
امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: پیام نوروزی رهبری در زمان تحویل سال نو، در عین اختصار و کوتاهی سرشار از نکات نغز بوده و راهگشای شؤون مختلف جامعه است.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام‌جمعه موقت بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به پیام نوروزی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیام نوروزی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در زمان تحویل سال نو، مانند هر سال در عین اختصار و کوتاهی سرشار از نکات نغز و راهگشا بوده و درسی برای نوع نگاه و روش تبیین و منهاج تبلیغ است.

وی افزود: درباره سال ۹۸، تحلیل‌ها و برداشت‌های متفاوتی در پایان این سال ارائه شده است. کافی است گشت‌وگذاری در فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور داشته باشیم، بسیاری از این نگاه‌ها تک‌بعدی و تک ساحتی است برخی با نگاه سیاه و تاریک سعی در درشت‌نمایی مشکلات داشته‌اند و بعضی با کوچک انگاری دشواری‌ها سعی در نادیده گرفتن کم‌کاری‌ها و توجیه کوتاهی‌ها دارند؛ اما نگاه حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی در این میان، نگاهی معتدل و درست است.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به نکات درس‌آموز رهبری در این سخنان، با یادآوری نگاه متوازن و متعادل ایشان به حوادث، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۹۸ را سال پرتلاطم، سال سختی‌ها و سال آزمون‌های دشوار دانستند؛ اما از سوی دیگر این سال را سال درخشش ملت و سال سربلندی مردم نامیدند.

وی با اشاره به نگاه فرصت محور رهبری، گفت: تهدیدها همیشه و همه جا هستند؛ اما نگاه انسان حکیم و مؤمن به خاطر انس و آشنایی عمیق با معارف الهی این است که از دل تهدیدها و ابتلائات، فرصت و گشایش‌ها پدید خواهد آمد.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به نگاه عبرت‌آموز رهبری به حوادث، اظهار کرد: در مدرسه حادثه‌ها چه حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و چه دست‌ساز بشر مانند تحریم و... فرصتی است تا به ضعف‌های خودمان پی ببریم و بدانیم کاره‌ای نیستیم، ابزار هم دست خداست، اسباب هم از او است؛ پس باید فقط به خدا توجه کنیم و از او کمک بخواهیم.

وی با اشاره به نگاه توحیدی همراه با توکل و توسل رهبری، گفت: مجموعه بیانات ایشان ازجمله این سخنرانی یک محور اصلی دارد؛ نگاه توحیدی و موحدانه.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: در همین سخنرانی ایشان بارها به استعانت از خدا، توجه به خدا و دعا کردن و توکل بر خدا تأکید کردند و در کنار آن توسل به موسی بن جعفر (ع) به خاطر سالروز شهادت ایشان و به‌ویژه امام زمان (عج) که کشور خودشان را به ساحل نجات برسانند و این مردم را کمک کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات