۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۴۵۴۳۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تداوم عداوت دشمنان با نظام ناشی از توسعه و پیشرفت جبهه حق است

تداوم عداوت دشمنان با نظام ناشی از توسعه و پیشرفت جبهه حق است
امام‌جمعه بجنورد گفت: علت اصلی دشمنی شیاطین عالم با نظام اسلامی این است که آن‌ها تاب تحمل توسعه و پیشرفت جبهه حق و هدایت انسان‌ها را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر در سال جدید، به تبیین بیانات رهبری پرداخت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در زمینه تداوم دشمنی‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران، اظهار کرد: برخی از سیاسیون بیگانه از اسلام و فاقد نگاه عمیق به تاریخ در ادوار مختلف ازجمله در دوره انقلاب اسلامی، با نگاهی ناقص که بیشتر حکایت از فقر مطالعات تاریخی دارد مبارزه ملت مسلمان ایران با آمریکا را نوعی تنش‌آفرینی و التهاب زایی دانسته و جبهه انقلابی را با تهمت نادرست توهم توطئه که تئوری ساخته فکر صهیونیست‌هاست متهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حقیقت این است که وجود دشمن در مسیر حرکت انسان در راه درست یک امر قطعی و طبیعی است، علاوه بر این‌که تجربه تاریخی همه ملت‌ها در همه اعصار حکایت از وجود دشمنی و دشمنان دارد.

وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان در مسیر حق، قطعی است، خاطرنشان کرد: معارف دینی ما به ویژه قرآن کریم بارها و بارها به این موضوع وجود دشمنی دشمنان - از شیاطین جن و انسان- پرداخته است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این مهم در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و قبل از ایشان امام راحل بارها تکرار شده است، نگاهی که ریشه در قرآن و معارف وحیانی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در سخنرانی اخیر ایشان برای چندمین بار به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه اعراف اشاره شده است: «وَکذلِک جَعَلنا لِکلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ یوحی بَعضُهُم إِلی بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا وَلَو شاءَ رَبُّک ما فَعَلوهُ فَذَرهُم وَما یَفتَرونَ».

وی افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید: این‌چنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم؛ آن‌ها به طور سری و درگوشی سخنان فریبنده و بی‌اساس برای اغفال مردم به یکدیگر می‌گفتند و اگر پروردگارت می‌خواست، چنین نمی‌کردند و می‌توانست جلو آن‌ها را بگیرد؛ ولی اجبار سودی ندارد، بنابراین، آن‌ها و تهمت‌هایشان را به حال خود واگذار.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: واژه «کذلک» در این آیه حکایت از این دارد که مبارزه حق و باطل و دشمنی باطل با جبهه حق، همیشگی و مستمر و به شکل یک سنت دائمی است.

وی ادامه داد: همچنین کلمه «جعل» به معنای حتمی بودن و قطعی بودن وجود شیاطین انس و جن در مقابل حرکت انسان به سوی مقصد بندگی خدا است و در قرآن کریم کلمه «عدوّ» با مشتقات آن بارها در کنار کلماتی چون: خدع، کید، مکر، ضلال و... آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علاوه بر شیاطین جنّ و لشکر ابلیس، شیاطین انس در قالب اوصافی چون کافران، مشرکان، منافقان، یهود، تجاوزکاران، خیانت‌کاران، ظالمان، گناهکاران ناسپاس، فسادگران، اسراف‌کاران، مستکبران و... آمده است.

امام‌جمعه بجنورد افزود: علت اصلی دشمنی شیاطین انس و جن هم این است که آن‌ها تاب تحمل توسعه و پیشرفت جبهه حق و هدایت انسان‌ها را ندارند، این عداوت آنگاه شدت می‌یابد که انبیا و اولیا و مصلحان دینی برای هدایت انسان، درصدد تشکیل حکومت برآمده‌اند که فرازهای مختلف تاریخ گواه این ادعاست./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
حال و روز آمریکا در این ایام وخامت اوضاع داخلی مردم ایالت های بحران زده را نشان می دهد.
پیش بینی حکیم فرزانه، رهبر معظم انقلاب چقدر نزدیک به تحقق است:
فروپاشی آمریکا از درون و غرق شدن تایتانیک زیباشده در آب.
0
0