۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۴۵۴۴۲
امام جمعه کرمان:

خسارات سیل در کرمان فراوان است| دولت برای جبران کمک کند

خسارات سیل در کرمان فراوان است| دولت برای جبران کمک کند
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه خسارت های فراوانی به مردم سیل‌زده کرمان وارد شده است، گفت: دولت کمک کند تا خسارت سیل هرچه زودتر جبران شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اینکه اتفاقاتی که افتاده آزمایش الهی است اظهار داشت: مهم است از این آزمایشات چگونه بیرون بیاییم.

وی با اشاره به آیات قرآن در این زمینه گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید "إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً" حتما پس از هر سختی یک راحتی است و مطمئنا پس از این سختی‌ها راحتی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه در این اتفاقات برای دو گروه آزمایش است عنوان کرد: کسانی که دچار آسیب شدند و کسانی که باید به این افراد کمک کنند هر دو در حال آزمایش هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در آزمایش هستیم و باید تلاش کنیم تا سربلند از آن بیرون آییم افزود: مطمئناً این دوران سخت را هم پشت سر گذاشته و دوران راحتی فرا می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیل آمده و تخریب و خسارات آن در زهکلوت بسیار زیاد است گفت: کشاورزی مردم به شدت آسیب دیده و بخش قابل توجهی از احشام و دام مردم از بین رفته است.

وی با اشاره به خسارات سیل به خانه‌های مردم و ورود سیلاب و گل‌ولای به درون خانه‌ها بیان کرد: خانه‌های مردم به این زودی‌ها قابل سکونت نیست.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بخش دولتی، مردمی و نیرو‌های مسلح پای کار آمدند تصریح کرد: سپاه در این منطقه خیلی خوب کار کرده و در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: همه ما باید دست به دست هم داده تا مشکلات مردم زهکلوت هر چه زودتر رفع شده و برادران و خواهران ما بتوانند به زندگی عادی خود برگردند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هنوز مدت زیادی از وقوع سیل نمی‌گذرد و قاعدتا هنوز مشکلاتی وجود دارد افزود: خوشبختانه گروه‌های مردمی، جهادی، سپاه و بسیج و خود مردم پای کار هستند.

وی با بیان اینکه در گام اول باید یکی یکی خانه‌های مردم را لایروبی کرد که در حال انجام است گفت: پس از آن ضدعفونی خانه‌ها باید انجام شود تا مردم بتوانند به خانه‌های خود و به زندگی عادی خود برگردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با عنوان اینکه به کشاوری، احشام و وسایل زندگی مردم خسارت وارد شده است افزود: در مرحله بعد باید دولت و خیرین کمک کنند تا در بخش‌هایی که مردم آسیب و خسارت دیدند جبران شود. /۱۳۸۰/پ210/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
عالی بوده/دست خبرنگار محترم درد نکند
0
0